Smash Finland
26.06.2017 11:37 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3 ... 12   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Videonkaappaus (opas)  (Luettu 38047 kertaa)
Novi
Vieras
« : 23.12.2009 03:00 »

RT-sedän kaappausopas (Virtual Dub)

Kysymykset & Ongelmat: easycapexpertti@gmail.com

Foorumi: http://easycapexpertti.phpbb3now.com/

EasyCap - laitetta valmistava yritys on sittemmin päättänyt muuttaa laitteen nimen EzCapiksi aiemman nimen väärinkäytösten takia (mm. feikkivalmisteet). Nyt on siis taas tullut markkinoille uusi malli EzCapista: EzCap116.

Olen käytellyt tuota uutta laitetta mäkillä ja VideoGlide softaa, mitään mullistavaa tuossa uusimmassa mallissa ei ole laadun yms. kannalta, vain laajempi tuki. VideoGliden kanssa sellaista ongelmaa että kaapatessa 60fps koolla 640x480 ja ylöspäin kuva viiruuntuu (interlacing). Löysin tuohon kuitenkin loistavan konverterin nimeltä MPEG Streamclip jolla ongelma poistuu kokonaan (ohjelmassa valinta "deinterlace"). Ohjelma tukee sekä Winukkaa että Mäkkiä ja suosittelen tutustumaan siihen vaikka et kaappausta harrastaisikaan.

Näytevideot:

Novin videot:

Megaupload (Alkuperäinen Laatu)

Youtube (Kompressoitu)

(kaapattu Windows Movie Makerilla)

Kaapattu EzCap116:lla:

http://www.youtube.com/watch?v=KCHeI_Vtvi4

http://www.youtube.com/watch?v=q2V12WPmW-k

http://www.youtube.com/watch?v=N7Bv0jmYqf0

TaiZuunin videot:

EasyCap DC60+ v3.1B (with PAL-60 and good sound)

Easycap widescreen testvideo

EasycapHD - KillZone 2 (download latest driver from here!)

Pekin videot:

smash quality test

Pekitor - MLG Playlist - Guardian TS (Halo)

Elikkä lyhyesti, halvin (n. 25e + splitterit)
tapa tallentaa TV:stä kuvaa tietokoneelle videotiedostoina.
Tämän hintaiselta laitteelta on turha odottaa megahyvää laatua,
mutta suurimmalle osalle ihmisistä se riittää varmasti.
Loistava hinta/laatu-suhde, itselläni on toiminut täysin moitteettomasti mutta tosiaan varaudu tekemään säätöjä tämän laitteen kanssa, säätäminen on tämän laitteen tavaramerkki.

Easycap on kyllä markkinoinen paras hinta/laatu-suhteeltaan, mutta varoitan, että EHKÄ joudut hieman alkaa säätelemään laitetta. Varsinkin jos käytät Vista 64 bittistä. Kuvan kyllä sain heti, mutta äänissä meni hieman aikaa. Noh kyllä se nyt toimii tarpeeksi hyvin minulle.

Mitä tarvitaan:

(1.)-EzCap 116 - videokaappari[/url]
(n.30 euroa postikuluineen, toimitusaika n.viikko)

Tuon laitteen mukana tulee oma softa,
mutta esim. Windows Movie Makerilla ja AmCapilla onnistuu myös kaappaus. AmCap on ilmaissoftista ehdottomasti paras.

Mistä tilata & Lisätietoja:

EzCap 116 (30e pk:t sis.) (suos.)

http://easycapexpertti.mybisi.com/product/165039/EzCAP116-EzCAP-PREV-EASYCAP-DC60-XPVistaMAC_825205.html

Bonuksena Magic-konvertointiohjelma lisenssillä!

EasyCap DC60+ v3.1B (19e + 5e pk:t)

http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?sellstyle=K&classification=0&status=N&stype=A&tits=&seller=taina61&bidder=&location=&odir=A&cat=%25&start=0&num=50

Etsit tuosta "TEE ITSE TALLENTAVA DIGIBOKSI EasyCap DC60+ tai sitten EzCap116, suosittelen luonnollisesti uusinta mallia" Ostin itse laitteen tuolta ja voin suositella myyjää.

TARKISTA ETTÄ OSTAMASI TUOTE ON DC60+v3.1B - MALLI TAI UUDEMPI!!!

(2.)-Tietokone seuraavilla väh. vaatimuksilla:

1.USB: Yksi USB 2.0 Portti

2.Käyttöjärjestelmä(t): Windows 2000 / XP (32bit och 64bit) /
Vista (32bit & 64bit) / Win 7 (32bit & 64 bit)  / MAC OS 10.2 –10.5.6

3.CPU: Pentium 4 1.70Mhz tai korkeampi.

4.HD: 600 Mt Ohjelmalle ja vähintään 4 Gb videotiedostoja ja editointia varten. Kovalevytilaa kannattaa varata runsaasti kaapattuja videoita varten.

5. Muisti: Oma suositus väh. 1 Gt Ram

HUOMHyvän kaappaustuloksen saamiseksi on suositeltavaa,
että koneessa on (ainakin jonkin verran) tehoja.

Itsellä sujui kaappaaminen täysin moitteettomasti seuraavanlaisella koneella:
AMD Athlon 64 1.8 Ghz, Ram: 1 Gt Kovalevytilaa: < 200 Gt.

Tässä esimerkki koneesta jonka tehot EIVÄT riitä kaappaamiseen:

- Intel Celeron (1.5 Ghz, 400MHz FSB, 1MB L2 cache)
- 40GB HDD
- 256 MB DDR2

(3.)-Splitterit (Että pystyy pelaamaan ja tallentamaan samaan aikaan)

Splitteri 1.

- 2 kpl.
- 1 kpl. Kolminkertainen Rca-"tuplantaja"

Splitteri 2.

^Edit^: Jouduin hankkimaan Suomeen tullessani itselle uuden splitterin, pitkän etsinnän jälkeen menin Oulun SP-Elektroniikkaan ja pyysin heitä kokoamaan splitterin jolla rca-signaalin saisi kahdennettua, osa piti siis koota erillisistä splittereistä joita ei normaaleista elektroniikkaliikkeistä (esim. Gigantti) löydä. Hinnaksi tuli jotain alle 20e ja mukaan vielä 10metrin rca kaapeli.

Splitteri 3.

Lisäksi tarvitset 2 kpl. komposiittikaapeleita!

-

HUOM! Toinen komposiittikaapeleista kannattaa ostaa sen mukaan
kuinka kaukana kone on tallennettavasta lähteestä.
Eli toisen kaapeleista tulisi suositeltavasti olla pidempi kuin toisen.

Koko roska näyttää tältä:

ASENTAMINEN

Hyödyllisiä linkkejä:

Myyjän kotisivut, tänne voi laittaa kysymyksiä!

Myyjän youtube-sivut, easycap-tutoriaaleja yms.

EzCap-videotutoriaali: http://www.youtube.com/watch?v=zRA1g5mr9i4

« Viimeksi muokattu: 15.03.2011 00:00 kirjoittanut Novi » tallennettu
NamiNami
People's Champion

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #1 : 05.01.2010 18:28 »

Luulin että homma sujuu moitteetta, kun splitteritki oli valmiina hommattu. Tänään tämän siis sain, olen nyt yritellyt asennella tätä. Työnsin levyn sisään ja asensin ajurit ja Ulead studion, sen jälkeen pari tietokoneen käynnistystä uudelleen. Nyt kun yhdistän EasyCap DC60+:n USB porttiin, niin tietokone ei tunnista sitä? Kokeilin kaikkia 4 porttia, joidenkin porttien kanssa kuuluu jatkuvasti ääni kun USB laite kytketään ja irrotetaan. Käytössä on 32 bit Vista.

Liitosten pitäisi olla kunnossa, ainakin sain kuvan ja äänet näkymään televisioruudulla. Välillä kuva tärisee mutta jos heilauttaa johtonipun eri asentoon niin tärinä loppuu. Kaapparissa ei missään vaiheessa ole palanut tuo vihreä valo, sen kai kuuluisi palaa kun se on yhdistettynä?

Vastasin nyt siis tänne ehkä NoFiin, vaikka siellä aiemmin keskusteltiin.
« Viimeksi muokattu: 05.01.2010 18:38 kirjoittanut NamiNami » tallennettu
mhm | RT
Teiler Sweft

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #2 : 05.01.2010 18:46 »

Tuo Vdub opas on aika paska. Kannattaa käyttää vaan Lagarithia tai muuta lossless codecia jos haluaa että viedot näyttää edes joltain. Myös avisynth+x264 on suositeltavaa. Jos tulee kysyttävää niin /msg AJP  Cool

E: Kyllä tuo vdub opas johonki käy, mutta smashia saa vdubilla capattua 10x helpomminkin.
« Viimeksi muokattu: 05.01.2010 18:48 kirjoittanut RTpmwe » tallennettu

Ijuka: Tunnut olevan todella vittuuntunut kokoajan. Yritä chillaa vähän.

[16:02:14] Aleksanteri Karanka: oon toivoton rojekti
[16:02:22] Aleksanteri Karanka: täysin aivokuollu
[16:02:28] Tommi: Kerranki sasaklta tulee asiaa
Novi
Vieras
« Vastaus #3 : 05.01.2010 19:07 »

Luulin että homma sujuu moitteetta, kun splitteritki oli valmiina hommattu. Tänään tämän siis sain, olen nyt yritellyt asennella tätä. Työnsin levyn sisään ja asensin ajurit ja Ulead studion, sen jälkeen pari tietokoneen käynnistystä uudelleen. Nyt kun yhdistän EasyCap DC60+:n USB porttiin, niin tietokone ei tunnista sitä? Kokeilin kaikkia 4 porttia, joidenkin porttien kanssa kuuluu jatkuvasti ääni kun USB laite kytketään ja irrotetaan. Käytössä on 32 bit Vista.

Liitosten pitäisi olla kunnossa, ainakin sain kuvan ja äänet näkymään televisioruudulla. Välillä kuva tärisee mutta jos heilauttaa johtonipun eri asentoon niin tärinä loppuu. Kaapparissa ei missään vaiheessa ole palanut tuo vihreä valo, sen kai kuuluisi palaa kun se on yhdistettynä?

Vastasin nyt siis tänne ehkä NoFiin, vaikka siellä aiemmin keskusteltiin.

Valon kuuluisi palaa jatkuvasti laitteen ollessa kytkettynä, luulen että tuo laitteesi on viallinen ja sinun tulee valittaa siitä myyjälle. Itsellakin oli ongelmia ensimmäisen Easycapin kanssa ja myyjä lähetti minulle heti uuden kappaleen, tuo ei ole normaalia. Raportoi sama virheilmoitus ja laita sähköpostia eteenpäin.

tallennettu
Novi
Vieras
« Vastaus #4 : 05.01.2010 19:09 »

Taitaapa lähteä sähköpostia pian myyjälle.

Etkö ole vielä lähettänyt? Vähemmästäkin sietäisi.

Tuo Vdub opas on aika paska. Kannattaa käyttää vaan Lagarithia tai muuta lossless codecia jos haluaa että viedot näyttää edes joltain. Myös avisynth+x264 on suositeltavaa. Jos tulee kysyttävää niin /msg AJP  Cool

E: Kyllä tuo vdub opas johonki käy, mutta smashia saa vdubilla capattua 10x helpomminkin.

Minusta olisi hienoa jos joku VD:ia käyttävä voisi väsätä jonkinlaisen pika/minioppaan aloitteleville käyttäjille. Itse olen mäkkipuolella enkä tajua ko. ohjelmasta mitään, jonkin verran olen xp:llä joskus vääntänyt mutta softa ei vaikuttanut kovin aloittelijaystävälliseltä.
« Viimeksi muokattu: 05.01.2010 19:12 kirjoittanut Novi » tallennettu
Novi
Vieras
« Vastaus #5 : 05.01.2010 19:13 »

Taitaapa lähteä sähköpostia pian myyjälle.

Etkö ole vielä lähettänyt? Vähemmästäkin sietäisi.

Isi halusi vielä kokeilla jos saa toimimaan (Korjailee muutenkin kaikki sukulaisten tietokoneet, digiboxit ym. vastaavat jutut) ja on ammatiltaan senior konsultti, joten tietää noista vähän enemmän kuin minä.

En nyt tajua onko tämä jotain suomalaista vaatimattomuutta vai mitä, mutta sanon viimeisen kerran että laittakaa sähköpostia menemään niin saatte uuden toimivan tuotteen eikä tarvitse säätää sen kummemmin.

E: Tosiaan tuota viallista tuotetta ei luultavasti tarvitse edes palauttaa takaisin.
« Viimeksi muokattu: 05.01.2010 19:20 kirjoittanut Novi » tallennettu
NamiNami
People's Champion

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #6 : 05.01.2010 19:47 »

Itseasiassa nyt kun tarkemmin katsoin, niin tuo oma asennuslevykin on EzCAP USB Audio Capture (Software CD Version 3.1.1A) ja tossa on tollanen kuva radion ja läppärin liitoksesta >_>

"Asennus CD on kaikkein uusin versio v3.1.1A, joka tuli tehtaalta minullekin eka kerran vasta joulukuussa.Tehdas on pikkuhiljaa vaihtamassa EasyCap tuotemerkin EzCAP tuotemerkkiin - CD:llä on uusimmat ajurit ja viilattu versio Ulead Video Studio 10:stä."

Ei sittenkään kai ole väärä CD
« Viimeksi muokattu: 05.01.2010 20:48 kirjoittanut NamiNami » tallennettu
NamiNami
People's Champion

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #7 : 05.01.2010 20:47 »

Vastattiin:
Hei,

Ei hätää - uskon, että laite on kunnossa. Laitteesi sisällä on Empia 2861 piirisarja, joka on erilainen kuin perusmallin EasyCapin Philipsin piirisarja -esim. tuossa perusmallin EasyCap DC60:ssä lamppu syttyy heti, kun laitat laitteen USB-porttiin, kun taas tässä EasyCap DC60+:ssa lamppu syttyy vasta kun olet asentanut tarvittavat ajurit ensin koneeseen ja käynnistät kaappausohjelman ja se löytää videoajurin. Ääni-ajuri sinun pitää käydä käsin vaihtamassa Options-painikkeen kautta - tässä siitä ohje Uleadin-ohjelmalle: http://www.youtube.com/user/EasycapExpertti#p/u/1/JwOJ65kzpdI

Laita asetukset tämän ohjevideoni mukaisesti: http://www.youtube.com/user/EasycapExpertti#p/u/9/4ad8Sutjfqk
tallennettu
Big Boss
Vieras
« Vastaus #8 : 05.01.2010 21:57 »

Itse alan käyttää tätä laitetta uudestaan vasta kun saan oman läppärin. Tämä outo pöytäkone ei vain ota kuvaa telkkarista, vaikka mitä tekisin.
tallennettu
mhm | RT
Teiler Sweft

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #9 : 05.01.2010 22:01 »

Saa olla melko tehokas läppäri jos meinaat saada huippulaatua. Itsellä 3ghz kelloilla tuplaydin Intelin E8400 ja just ja just saa huippulaatua jos mitään muita ohjelmia ei ole päällä. Mulla tosin kusee joku siinä että ei ihan noin tehokasta prossua tarvi.
tallennettu

NamiNami
People's Champion

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #10 : 05.01.2010 22:04 »

No nyt alkaa edistymään. Ongelmana oli se, että ensimmäisellä asennuskerralla en jostain syystä saanut sitä omaa softaa asennettua, vaikka niin painoin. Nyt se toisella kerralla ilmestyi työpöydälle pikakuvakkeena, ja sain avattua sen. Kaapparissa palaa nyt se vihreä valo kun sen ohjelman avaa.

Tosin nyt se näyttää vihreetä ja mustaa ruutua, että en ole vielä pelikuvaa saanut siinä näkymään. VirtualDubin kanssa oli jotain ongelmaa joskus, en edes saanut ladattua sitä mitenkään. En tosin tiedä saako sillä sitten kuvaa näkymään näillä samoilla säädöillä. Ylempänä on se video niihin säätöihin, tein sen kyllä sen mukaisesti. Pitää vielä tarkistaa että splitteriliitokset on kunnolla.
tallennettu
mhm | RT
Teiler Sweft

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #11 : 05.01.2010 22:07 »

Voisin kai antaa pieniä vdub neuvoja niille jotka tarvii.
tallennettu

Big Boss
Vieras
« Vastaus #12 : 05.01.2010 22:15 »

Saa olla melko tehokas läppäri jos meinaat saada huippulaatua. Itsellä 3ghz kelloilla tuplaydin Intelin E8400 ja just ja just saa huippulaatua jos mitään muita ohjelmia ei ole päällä. Mulla tosin kusee joku siinä että ei ihan noin tehokasta prossua tarvi.
Kyllä minun kaverini läppärillä sai ihan hyvää kuvaa, See!
Ääntä ei vain saatu toimimaan. Tuota kuvaa taidettiin saada AmpCapilla. Oli kyllä siinäkin ongelmia saada ensin kuvaa tietokoneen ruudulta näkymään.
tallennettu
mhm | RT
Teiler Sweft

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #13 : 05.01.2010 22:17 »

Puhunkin nyt huippulaadusta, jota saa ilmeisesti ainoastaan vain Vdubilla.

Tuon videon laatu on aika paska.
« Viimeksi muokattu: 05.01.2010 22:19 kirjoittanut RTpmwe » tallennettu

Novi
Vieras
« Vastaus #14 : 05.01.2010 22:21 »

No nyt alkaa edistymään. Ongelmana oli se, että ensimmäisellä asennuskerralla en jostain syystä saanut sitä omaa softaa asennettua, vaikka niin painoin. Nyt se toisella kerralla ilmestyi työpöydälle pikakuvakkeena, ja sain avattua sen. Kaapparissa palaa nyt se vihreä valo kun sen ohjelman avaa.

Tosin nyt se näyttää vihreetä ja mustaa ruutua, että en ole vielä pelikuvaa saanut siinä näkymään. VirtualDubin kanssa oli jotain ongelmaa joskus, en edes saanut ladattua sitä mitenkään. En tosin tiedä saako sillä sitten kuvaa näkymään näillä samoilla säädöillä. Ylempänä on se video niihin säätöihin, tein sen kyllä sen mukaisesti. Pitää vielä tarkistaa että splitteriliitokset on kunnolla.

Kannattaa laittaa myyjälle lisää sähköpostia etenkin tuon Uleadin kanssa, luultavasti se on nyt asetuksista kiinni, signaalin asetus tulee olla PAL jne.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 12   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Theme by m3talc0re.com  |  Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!