Smash Finland
24.06.2017 16:52 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2] 3 4   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Melee SD Remix (Balance Patch) matseja  (Luettu 5554 kertaa)
mhm | RT
Teiler Sweft

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #15 : 04.07.2012 22:14 »

No jos joku toisaalta haluaa käyttää tuhansia tunteja aikaa projektiin josta voi saada pari hyvää tunnustusta, kuten myös uskomattoman kasan paskaa niskaan (miks tätä ei tehty näin ja tuo tehtiin noin), niin minun puolesta tehkööt. Projektina ja ajatuksena ihan kiva mutta en tajua kuka tällästä alkaa väsäämään huvikseen.
tallennettu

Ijuka: Tunnut olevan todella vittuuntunut kokoajan. Yritä chillaa vähän.

[16:02:14] Aleksanteri Karanka: oon toivoton rojekti
[16:02:22] Aleksanteri Karanka: täysin aivokuollu
[16:02:28] Tommi: Kerranki sasaklta tulee asiaa
VilNess
Nopankylän Nestori
Melee Moderaattori
Poissa Poissa

Letku

Profiili
« Vastaus #16 : 04.07.2012 22:17 »

"No jos joku toisaalta haluaa käyttää tuhansia tunteja aikaa projektiin josta voi saada pari hyvää tunnustusta, kuten myös uskomattoman kasan paskaa niskaan"
Jotenkin kuulosti Jeesuksen elämältä Iskee silmää arvostus tuli myöhemmin.
tallennettu

"...Mitään erityisen myyttistä en ole täällä tehnyt, paitsi saanut rysän päältä kiinni jonkun tulostamassa qtion kalablogia." -Laatikko
Novi
Vieras
« Vastaus #17 : 04.07.2012 22:19 »

Niin no, tätä ei tulla koskaan myymään, eikä tämä tule nousemaan tärkeimmäksi turnauspeliksi, eli miks tätä pitää tehä? Sama juttu ku Project:M
Vittu mitä paskaa. Sama ku sanoisit jazz-muusikolle saman. Eihän se sinun elämästä ole pois jos joku haluaa tehdä yhteistä hyvää?

Voi Jaska kun menit RT:n provoon...itse nautin "ei tämä koskaan" - kommenteista koska ne ovat niin suomalaisia. Etenkin tapauksissa joissa aika todistaa ko. heitot vääriksi, esimerksiksi näillä foorumeilla ei "koskaan" pitänyt olla mitään elämää ja niiden piti kuolla nopeasti pois, Project M:n ei "koskaan" pitänyt saada merkittävää suosiota eikä siitä pitänyt tulla mitään juttua jne.

Tätä voidaan laajentaa oikeastaan mihin tahansa merkittäviin läpimurtoihin ihmiskunnan historiassa, etenkin teknologisessa kehityksessä.
Voin kuvitella niitä "ei koskaan" - kommenttien määrää kun joku keksi rakentaa koneen jolla ihminen lentää ilmassa, tai kun joku valopaa keksi että olisi kivaa käydä kuussa. Mitä enemmän epäluuloa ja "ei koskaan" - palautetta joku asia kerää sen merkittävämpi on sen potentiaalinen onnistuminen. "Ei koskaan" - ihmiset ovat niitä jotka eivät opi, he kokevat kulttuurillisen muistinmenetyksen ja alkavat pitää asioita jotka olivat ennen ristiriitaisia itsestäänselvyyksinä.

Mutta topicin aiheesta...

Minusta on ihan oikeasti kivaa pelata Meleen buffatuilla low tiereillä, siis uskokaa minua, se on oikeasti kivaa - ei ihan oikeasti, se on - ihan totta, älä nyt, - kyllä se vaan on. Jos Meleessä olisi parempi hahmobalanssi käyttäisin turnauksissa Kirbyä ja Royta. Tuskin kukaan ymmärtää, mutta hauskanpito on itselle tärkeämpää kuin se että treenaan aina hikisenä Melee-mainiani, tekniikkaa sekä matchuppeja että märjäisin turnauksissa. Siksi "en näe mitään syytä" kommentteja on vaikea ymmärtää, hauskanpito on itselle se syy.

"No jos joku toisaalta haluaa käyttää tuhansia tunteja aikaa projektiin josta voi saada pari hyvää tunnustusta, kuten myös uskomattoman kasan paskaa niskaan"
Jotenkin kuulosti Jeesuksen elämältä Iskee silmää arvostus tuli myöhemmin.

Hajosin >_______>
tallennettu
mhm | saska
Foorumin ylläpitäjä
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #18 : 04.07.2012 22:34 »

Jos jostain ei hyödy mitään ni en ainakaan ite nää mitään järkeä tehä sitä.

ite olen taas päinvastaista mieltä. sen takia teen kokoajan semmoisia pyllyjuttuja ettei mitään järkeä vaikka siitä ei hyödy kukaan muu paitsi minä kun saan vähä kiviä vieritellä sydämeltä. >_>
tallennettu

Tommi: Antakaa minun syrjäytyä rauhassa
Novi
Vieras
« Vastaus #19 : 04.07.2012 22:47 »

Jos jostain ei hyödy mitään ni en ainakaan ite nää mitään järkeä tehä sitä.

Täh, siis tuohan tuollainen onnistumisen tunnetta vaikka moni ei välittäisikään, se on kiva fiilis.
Vähän niinkuin oman musan vääntäminen, ei sitä tarvitse kenellekään soittaa mutta jos itse tykkää niin uskomaton luovuuden euforia.
Itsessään jonkun tekoprosessi on todella palkitseva ja itseä hyödyttävä juttu, vaikka lopputulos olisi täyttä paskaa.

E:

Lisäksi se että tulee jöötiä niskaan voi olla paras mahdollinen motivaattori.
« Viimeksi muokattu: 04.07.2012 22:48 kirjoittanut Novi » tallennettu
mhm | RT
Teiler Sweft

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #20 : 04.07.2012 22:50 »

Novi taas ihan ulapalla tuosta "ei koskaan" asenteesta, varsinkin kuuhun menemisen kanssa. Koko USA:n väki käytännössä oli ihan himoissaan ja teki kaikkensa ja usko sokeasti lähes 10 vuoden ajan että kohta mennään kuuhun.

E: Onnistumisen tunnetta saa muualtakin, toisaalta ei kaikki sitäkään tarvi.
tallennettu

mhm | saska
Foorumin ylläpitäjä
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #21 : 04.07.2012 22:53 »

summary tähän asti: ei kannata tehdä melee modia huvikseen, koska onnistumisentunteen voi saada jostain muustakin.

Huh
tallennettu

Tommi: Antakaa minun syrjäytyä rauhassa
mhm | mayhem_
Suomen toivo

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #22 : 04.07.2012 22:55 »

siis periaatteessa ihan kivoja tämän tyyppiset jutut, mutta näissä vanhemmissa konsolipeleissä on vaan se huono kun ei voida patchata mitenkään järkevällä tavalla. siis jos ois tapa jolla ihan perus gamecubella pystyy tuota pelaamaan niin sitten oisin innoissani tästä, mutta koska asiat ovat miten ovat niin olen RT:n linjoilla tässä asiassa. voi olla hyväkin tuo balanssi patch, mutta kun ei ole tapaa laittaa kaikille tätä helposti niin ei tämä turnauskäytössä tule normi meleetä todennäkösesti ikinä ohittamaan. en tarkota, että mun mielestä tämmönen ois ajanhukkaa, oonhan itekkin aikoinani käyttäny satoja tunteja tehden esim. heroes 3:seen omia karttoja, joista ei ollut kenellekkään mitään iloa kun en ite jaksanu niitä pelata kun tiesin jo koko kentän niin ei ollu motia pelata ja en laittanu jakoon, mutta ihan kiva niitä oli silti suunnitella.

ihan kiva päästä kokeileen, mutta en usko, että tästä tulee normi meleen korviketta.
tallennettu

jokanen paahtakoon tyylillään kunhan ei häiritte muiden paahtamista

mhm | RT
Teiler Sweft

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #23 : 04.07.2012 22:57 »

mayhem tiivisti syyt siihen, miks tätä ei mun mielestä kannata tehä aika hyvin, ku en ite jaksanu kirjotella niitä, koska oletin et ois päivänselvää.
« Viimeksi muokattu: 04.07.2012 23:34 kirjoittanut RTpmwe » tallennettu

bËst
Kermatiikeri
Melee Moderaattori
Poissa Poissa

Sveitsi on hieno maa

Profiili
« Vastaus #24 : 05.07.2012 00:31 »

Tavallaan approovaan RT:tä ja Mayskaa kun miettii, onko pelillä mitään suurempaa päämäärää. Mutta toisaalta seuraan mielenkiinnolla mimmoinen paketti tästä muodostuu. Kuiten, Melee on aina se numero uno tässä sarjassa eikä sitä saada modeilla ja fiksauksilla mitenkään korvattua, mutta taatusti tasapainoisempi versio tulee itelle olemaan kokeilun arvoinen ja uusia tuulia tuova kokemus. Eli en odota mitään kasvavaa compea tai suurta maailmanvalloitusta tältä, enkä näin ollen hirveästi odota tai ole kiinnostunut tämän edistymisestä mutta taatusti tyypitän kun kohdalle sattuu ja nautin siitä casuaalisti poratessani.
tallennettu

Ei mulla muuta
VilNess
Nopankylän Nestori
Melee Moderaattori
Poissa Poissa

Letku

Profiili
« Vastaus #25 : 05.07.2012 00:36 »

Ja maailma oli pannukakku joskus.

Joo ihan oikeassa oot Novi, kyllä sen vaan huomaa uudestaan ja uudestaan että jos tietyntyyppiset ihmiset päättää olla jotain mieltä niin ne etsii argumentteja puolustamaan mielipidettään sen sijasta että katsoisi asiaa laajemmalta skaalalta. Ja muutenki tuollainen "ei missään ole mitää järkäe ku ei onnistu kuitenkaa" asenne on luovuuden tappamisen nro 1.

Eli omalta osalta summa summarum: Puhukoot jotku mitä haluaa, näin hyvästä pelistä kannattaa tehdä vielä parempi vaikkei tuliskaan radiohittiä. Kyllä mullaki tekis mieli paukutella Nessillä oikein olan takaa, ja luigille ihan pari muutosta (dansatakki järkeväksi ja ehkä parempi sivusuunta upbebebeessä) niin jeespoksi.
tallennettu

"...Mitään erityisen myyttistä en ole täällä tehnyt, paitsi saanut rysän päältä kiinni jonkun tulostamassa qtion kalablogia." -Laatikko
-LzR-

Poissa Poissa

Shit! Remember it!

Profiili
« Vastaus #26 : 05.07.2012 15:29 »

Tämä balanceeminen on myös aivan molon paljon vaikeempaa kuin luulisi. Todennäköisesti menee siihen että elukat on maailman paskin tuote ja selaimet paketoi koko pelin ja sitten taas uutta versiota väsäämään. Jos tämä olisi yhtä helppoa kuin Rawlin kanssa olisi parempi. Sulloo kortin masiinaan ja peli auki that's it.
tallennettu
VilNess
Nopankylän Nestori
Melee Moderaattori
Poissa Poissa

Letku

Profiili
« Vastaus #27 : 05.07.2012 16:45 »

En kyllä ymmärrä miten tasapainottaminen tulee olemaan paljon vaikeampaa. Siis ei tietenkään saada "täydelliseen" tasapainoon, mutta veikkaan että päässään sellaiseen pisteeseen missä paskimmat hahmot on about sitä luokkaa mitä ganondorf nyt on.

Esim. Roy näytti nyt jo varsin pelattavalta jumbobairin, upsmashin ja ties minkä kanssa.
tallennettu

mhm | RT
Teiler Sweft

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #28 : 05.07.2012 16:59 »

Vaikeampaa siksi, että meleen koodia on vaikeampia muuttaa kuin brawlin. En oo nyt 100% varma mutta brawlin koodia ei tarvi muuttaa vaan sd kortille laitetaan niitä juttuja jotka sitten yliajaa ne brawlin peruskoodit tms. meleessä pitää muuttaa suoraan sitä koodia siihen levyimageen.
tallennettu

VilNess
Nopankylän Nestori
Melee Moderaattori
Poissa Poissa

Letku

Profiili
« Vastaus #29 : 05.07.2012 17:00 »

Siinä mielessä, mä en itse huomioinut koodausta tekijänä tässä koska ymmärsin että siitä ei ole kyse mutta whatevaa
tallennettu

Sivuja: 1 [2] 3 4   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Theme by m3talc0re.com  |  Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!