Smash Finland
28.06.2017 20:25 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Smooth Lander + Heavy Gravity  (Luettu 2369 kertaa)
Salevits

Poissa Poissa

Viestejä: 909



Profiili WWW
« : 09.12.2014 10:42 »

Gameplay videoita:

Mario - Smooth Lander and Heavy Gravity

C.Falcon - Smooth Lander and Heavy Gravity

Lisää vastaavia videoita eri hahmoille


Tutoriaali Smooth Landerin unlockaukseen jne..
« Viimeksi muokattu: 09.12.2014 11:35 kirjoittanut Salevits » tallennettu

VilNess
Nopankylän Nestori
Melee Moderaattori
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 2077

Letku


Profiili
« Vastaus #1 : 09.12.2014 13:02 »


Smash 4 <3 Nyt alkaa vaikuttaa TODELLA hyvältä Hymyilee
tallennettu


"...Mitään erityisen myyttistä en ole täällä tehnyt, paitsi saanut rysän päältä kiinni jonkun tulostamassa qtion kalablogia." -Laatikko
Moppe

Poissa Poissa

Viestejä: 161



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 09.12.2014 14:30 »

Siis tuo heavy gravity on muuten huomattavasti parempi vaihtoehto pelin pelaamiselle, mutta on muutama hahmo jotka sen takia ei pääse ylös+b liikkeellä ollenkaan ylöspäin. Esim. Duck Hunt Dog ei liiku yhtään ylöspäin vaan lähtee melkein heti valumaan alas.

Mutta siis ihan mielelläni pelaan tuota modia, eihän niitä hahmoja tartte sitten vaan yksinkertaisesti käyttää jotka ei pääse takas kentälle.
tallennettu
NamiNami
People's Champion

Poissa Poissa

Viestejä: 1794



Profiili
« Vastaus #3 : 09.12.2014 14:42 »

Onko tässä pelissä Duck Hunt Dog. Hajosin
tallennettu
Laatikko
A Warior
Brawl Moderaattori
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 1951


(´◔ ‿ゝ ◔`)


Profiili
« Vastaus #4 : 09.12.2014 16:02 »

Kiva jos tut kautta saa pelistä enemmän iloa irti, onhan tämä ihan puhtaasti ingame-säännöillä luotava pelitila. Tulee vain olemaan täysi mahdottomuus virallistaa tämä millään lailla unohtamatta muitakin valtavia ongelmia, joita tällainen balanssitarkastelun ulkopuolella toimiva pelitila aiheuttaa.
tallennettu

VilNess
Nopankylän Nestori
Melee Moderaattori
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 2077

Letku


Profiili
« Vastaus #5 : 09.12.2014 17:25 »

Jos aikamatkustuskaan ei ole täysi mahdottomuus, niin tässä tapauksessa tämän formaatin turnauskelpoisuudesta puhutaan mun mielestä todennäköisyydestä (yli 50%), ei mahdottomuudesta.

Villi veikkaus on, että tässä formaatissa yli puolet hahmoista tulee olemaan kelvollisia (enempi ku melees).
Tieten voi olla, että joku hahmo on ihan imba.
Pitäis ostaa peli nii pääsis testaileen...
tallennettu


"...Mitään erityisen myyttistä en ole täällä tehnyt, paitsi saanut rysän päältä kiinni jonkun tulostamassa qtion kalablogia." -Laatikko
Laatikko
A Warior
Brawl Moderaattori
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 1951


(´◔ ‿ゝ ◔`)


Profiili
« Vastaus #6 : 09.12.2014 23:06 »

Kyllä tämä moodi turnauskelpoinen on kuten lightning smash, slow smash ja bunny hood smashkin ovat. Eri asia vaan koittaa saada mitään näistä viralliseksi, sillä heti kun lähdetään muokkaamaan oletusfysiikoita mieleisekseen, mahdollisuuksia on loputtomasti eikä rajaa pysty vetämään mihinkään muokkauksien suhteen. Saa tästä ehdottomasti sivueventtejä pitää jos yhtäkkiä löytyy suuri määrä halukkaita kokeilemaan tätä, mutta sen pidemmälle tätä ei yksinkertaisesti vain pysty viedä monistakin syistä.
tallennettu

VilNess
Nopankylän Nestori
Melee Moderaattori
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 2077

Letku


Profiili
« Vastaus #7 : 10.12.2014 00:42 »

Mielipidekysymys.
Toisaalta tuskin itse edes veisin asiaa eteenpäin. Tällä hetkellä oon varsin tyytyväinen siihen että meleetä on turnauksissa tarjolla. ja Project M.

Meleessä ei tarvittu lightning smashia yms. Tässä pelissä voi olla, että tarvitaankin. Painotus sanoilla voi olla.
tallennettu


"...Mitään erityisen myyttistä en ole täällä tehnyt, paitsi saanut rysän päältä kiinni jonkun tulostamassa qtion kalablogia." -Laatikko
Laatikko
A Warior
Brawl Moderaattori
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 1951


(´◔ ‿ゝ ◔`)


Profiili
« Vastaus #8 : 10.12.2014 09:44 »

Mielipidekysymys.
Toisaalta tuskin itse edes veisin asiaa eteenpäin. Tällä hetkellä oon varsin tyytyväinen siihen että meleetä on turnauksissa tarjolla. ja Project M.
Mikä on mielipidekysymys? Ei ainakaan ole mielipidekysymys muuttaa koko pelin fundamentaaleja luoden käytönnässä täysin uusi peli ja mahdottomuus vetää raja johonkin, mistä kaikki voi olla maailmanlaajuisesti samaa mieltä ilman mitään muitakaan yhteisöllisiä ongelmia.

Meleessä ei tarvittu lightning smashia yms. Tässä pelissä voi olla, että tarvitaankin. Painotus sanoilla voi olla.
Mitä ihmeen objektiivista arvoa tämä "tarvitseminen" laskee? Mikä määrittelee tarvitseeko peli lightning, bunny hood, damage ratio 1.7, handicap 40% vai sudden death smashia tai jotain näiden miljoonista kombinaatioista ylitse muiden? Tähän kysymykseen vastasit itsekin viestisi ensimmäisellä sanalla ja yksinomaan sen vuoksi tehtävä on mahdoton. Yhden ainoan tällaisen pelimuodon virallistaminen ylitse muiden on täysin mielivaltainen valinta, joka perustuu vain henkilökohtaisiin mieltymyksiin, mitä on tässä maailmassa aivan yhtä monta kuin on ihmisiäkin. Jos standardi ei miellytä niin vastasit tähänkin ongelmaan itse, Melee ja Project M ovat kumpikin olemassa ja niitä voi aina palata pelaamaan. Turha koittaa väkisin virallistaa tätä peliä Meleemäiseksi, mitä se ei edes yritä olla.

En siis ole tätä moodia itsessään vastaan enkä kiistä sen omanlaista kilpailullisuutta, kannattaa vaan unohtaa sen virallisoimista miksikään muuksi kuin satunnaiseksi sivuturnaukseksi. Voin vaikka järkätä tämän saman tien seuraavassa Unionissa jos yhtäkkiä koko scene haluaa kokeilla kepillä jäätä.
tallennettu

VilNess
Nopankylän Nestori
Melee Moderaattori
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 2077

Letku


Profiili
« Vastaus #9 : 10.12.2014 10:05 »

Tämä on mielipidekysymys:
"mutta sen pidemmälle tätä ei yksinkertaisesti vain pysty viedä monistakin syistä."

Jos ihmiset haluaa pitää tietynlaisia turnauksia tietystä pelistä, niin go ahead. Niinkuin aiemmin sanoin, voi olla että gravitymodea edes tarvitaan että saadaan sm4shista hyvä turnauspeli, mut itsellä kyllä kinostus nousi kovasti tuon mariovideon myötä. <
ottaen huomioon sm4shin tiettyjä toimintoja (niinkuin toi reunasta kiinni ja toinen pois-juttu) niin tämä gravityjuttu voi avata reunapeliä mielenkiintoisemmaksi.

tallennettu


"...Mitään erityisen myyttistä en ole täällä tehnyt, paitsi saanut rysän päältä kiinni jonkun tulostamassa qtion kalablogia." -Laatikko
Salevits

Poissa Poissa

Viestejä: 909



Profiili WWW
« Vastaus #10 : 10.12.2014 10:41 »

Laatikko sinun perusteilla stockeilla pelaaminen, ilman itemeitä, rajoitetuilla stageilla olisi yksinkertaisesti täysi mahdottomuus.

Just saying.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2014 10:45 kirjoittanut Salevits » tallennettu

mhm | mayhem_
Suomen toivo

Poissa Poissa

Viestejä: 2503



Profiili
« Vastaus #11 : 10.12.2014 10:56 »

Laatikko sinun perusteilla stockeilla pelaaminen, ilman itemeitä, rajoitetuilla stageilla olisi yksinkertaisesti täysi mahdottomuus.

Just saying.

+1
tallennettu

jokanen paahtakoon tyylillään kunhan ei häiritte muiden paahtamista

Laatikko
A Warior
Brawl Moderaattori
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 1951


(´◔ ‿ゝ ◔`)


Profiili
« Vastaus #12 : 10.12.2014 11:34 »

Tämä on mielipidekysymys:
"mutta sen pidemmälle tätä ei yksinkertaisesti vain pysty viedä monistakin syistä."
...johon luettelin aitoja objektiivisia perusteluita miksi ajatus jonkin mielivaltaisen fysiikkamoodin virallisoimisesta on epärealistinen. Ei aiempienkaan Smashien perusfysiikkoja menty ronkkimaan ihan syystä, vaikka monet moodit parantaisivat peliä varmasti kilpailullisesti monenkin mieleen. The game is like it is.

Jos ihmiset haluaa pitää tietynlaisia turnauksia tietystä pelistä, niin go ahead. Niinkuin aiemmin sanoin, voi olla että gravitymodea edes tarvitaan että saadaan sm4shista hyvä turnauspeli, mut itsellä kyllä kinostus nousi kovasti tuon mariovideon myötä. <
ottaen huomioon sm4shin tiettyjä toimintoja (niinkuin toi reunasta kiinni ja toinen pois-juttu) niin tämä gravityjuttu voi avata reunapeliä mielenkiintoisemmaksi.
Kyllä, ei mikään estä ihmisiä pitämästä näitä turnauksia, mutta keskustelun ydin onkin sellaisen standardoimisen valtavissa ongelmissa.

En keksi miksi tämä smooth lander + gravitymode sai joiltain välittömän vastaanoton ilmiselvänä vastauksena Smash 4:n kilpailulliselle parantamiselle, sillä nopeus, combot ja agressiivisuus eivät todellakaan ole mitään absoluuttisen "pelin parantamisen" mittareita yksinään. Minusta tuo nähty videomateriaali näytti ennemminkin epätasapainoiselta, päättömän hyperagressiiviselta ja yhden osuman muuttumisesta liian absoluuttiseksi Smash 64:n tapaan. Tämä välitön innostuminen onkin siksi mielestäni aivan liian hätäistä ja ajattelematonta, nähdyn pinnan alla piilee oikeasti vain entistä suurempia ongelmia pelkässä kilpailullisessa mielessä mitatessa.

Laatikko sinun perusteilla stockeilla pelaaminen, ilman itemeitä, rajoitetuilla stageilla olisi yksinkertaisesti täysi mahdottomuus.

Just saying.
Mietitkö sekuntia enempää logiikkaasi? Meinasin pistää edelliseen viestiin huomautuksen, että nyt jos joku yrittää edes vitsillä tuoda tuota pointtia esille niin hävetää ja lujaa, mutta en mokomaan uskonut. Kai se on nyt pakko itsestäänselviä eroja lähteä kertomaan näiden välillä kun Mayhemikin kerkesi tulla jakelemaan hyväksyyntäänsä.

On lievästi eri skaalan asia lähteä muuttamaan koko pelin fundamentaalisia fysiikoita, jotka vaikuttavat joka ikiseen asiaan, mihin olet koko kyseisen pelin urasi aikana tottunut ja tekee niistä täysin hyödyttömiä. Pelimoodin (stock/time/coin), itemien ja stagejen kanssa leikkiminen muuttaa vain tapaa mitata tuttuja taitoja ja tapaa, jolla tuoda näitä taitoja esiin, mutta kaikki oppimasi on edelleenkin voimassa eikä pelin ymmärryksesi vain katoa savuna ilmaan. Sen sijaan fysiikoiden pienikin muuttaminen johonkin tiettyyn muotoon on äärimmäisen vaarallinen ratkaisu vieraannuttaen kaikki muiden fysiikkamuotojen pelaajat täysin, tehden käytännössä täysin eri pelin. Tämän välttämiseksi pitäisi mielivaltaisesti valita jokin yksi globaali fysiikkamoodi ylitse muiden, joka olisi jotenkin ilmiselvä ratkaisu kaikille (eikä vain kilpailulliselle sisäpiirillemme), jotta kilpapelaaminen pysyisi minkäänlaisessa hallinnassa, mutta tämä ei todellakaan ole niin yksinkertaista kuin voisi kuvitella kuten ylemmissä viesteissäni perustelin. Se menee vain loputtomaksi kinasteluksi henkilökohtaisista mieltymyksistä kilpapelaamisen tyyleistä, mikä on aivan eri merkittävyyden luokassa kuin harmittomat itemit, staget ja muut säännöt.
tallennettu

VilNess
Nopankylän Nestori
Melee Moderaattori
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 2077

Letku


Profiili
« Vastaus #13 : 10.12.2014 12:20 »

Ei aiempienkaan Smashien perusfysiikkoja menty ronkkimaan ihan syystä, vaikka monet moodit parantaisivat peliä varmasti kilpailullisesti monenkin mieleen. The game is like it is.
+
 Minusta tuo nähty videomateriaali näytti ennemminkin epätasapainoiselta, päättömän hyperagressiiviselta ja yhden osuman muuttumisesta liian absoluuttiseksi Smash 64:n tapaan.


Se mitä ennen on tehty ja jätetty tekemättä ei ole mielestäni riittävä perustelu. Ei kovin innovatiivisuuden tukemista. Edelleen painotan mielipiteeni olevan varautuvan positiivinen, en mitää absoluuttisia tykityksiä vielä tässä vaiheessa.

Ja toi toinen juttu. Muistahan että kyseessä oli botin hakkaaminen joka ei pahemmin DI.tä käyttänyt. Smash 64 ei ole sopiva vertailukohde DI. erojen takia.

Pitäis oikeasti päästä testaamaan, niin vois sanoa enempi. Omalta osalta lopetan tähän, ei pysty enää mitää uutta&järkevää tarjoamaan keskusteluun.
tallennettu


"...Mitään erityisen myyttistä en ole täällä tehnyt, paitsi saanut rysän päältä kiinni jonkun tulostamassa qtion kalablogia." -Laatikko
Salevits

Poissa Poissa

Viestejä: 909



Profiili WWW
« Vastaus #14 : 10.12.2014 12:47 »

...mihin olet koko kyseisen pelin urasi aikana tottunut ja tekee niistä täysin hyödyttömiä. Pelimoodin (stock/time/coin), itemien ja stagejen kanssa leikkiminen muuttaa vain tapaa mitata tuttuja taitoja ja tapaa, jolla tuoda näitä taitoja esiin, mutta kaikki oppimasi on edelleenkin voimassa eikä pelin ymmärryksesi vain katoa savuna ilmaan. Sen sijaan fysiikoiden pienikin muuttaminen johonkin tiettyyn muotoon on äärimmäisen vaarallinen ratkaisu vieraannuttaen kaikki muiden fysiikkamuotojen pelaajat täysin, tehden käytännössä täysin eri pelin...

...Nykyiset eri pelien rulesetit tekevät kylläkin esimerkiksi itemien käyttöön, stagejen opetteluun, kill stealimiseen, taktisiin itsemurhiin, etc etc liittyvät taidot hyödyttömiksi, sekä vieraannuttaa tätä pelimuotoa vierastavat, tai ylipäätänsä epäkilpailullisia ihmisiä. Brawlissa smashballit muuttaisivat hahmobalanssia nykyiseen formaattiin verrattuna etc..

« Viimeksi muokattu: 10.12.2014 13:02 kirjoittanut Salevits » tallennettu

Sivuja: [1] 2   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Theme by m3talc0re.com  |  Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!