Smash Finland
24.06.2017 17:01 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Smooth Lander + Heavy Gravity  (Luettu 2348 kertaa)
Laatikko
A Warior
Brawl Moderaattori
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 1951


(´◔ ‿ゝ ◔`)


Profiili
« Vastaus #15 : 10.12.2014 14:05 »

Jos haluat olla sitä mieltä, että pelin uusien mekaniikkojen opetteleminen kilpailullisessa mielessä täysin puhtaalta pöydältä kaikkien miljoonien sovelluksien ja yhdistelmien kera, on keskustelun kannalta oleellisen verrannollinen kaikille tutulle pohjalle lisätylle/poistetulle fysiikan ja hahmojen ulkopuoliselle elementille, joka toimii täysin tuttujen ja standardisoitujen sääntöjen (= oletusfysiikat) ehdoilla, niin en tiedä mitä sanoa.

Osaat silti pelata Meleessä Sheikkiä jos pelaammekin kahdella stockilla ilman aikaa Poké Floatsissa beam swordeilla ja tiedät miten vastustajan hahmot toimii, tämä ei vaadi kuin pientä totuttelua vanhojen tuttujen sääntöjen ehdoilla. Sen sijaan et taatusti osaa pelata Meleessä Sheikkiä millään säännöillä jos gravity muutettaisiin kevyemmäksi ja landing lagia lisättäisiin kaikkiin liikkeisiin universaalisti, minkä lisäksi et tietäisi yhtään miten muutokset vaikuttavat vastustajan hahmoihin etkä näiden hahmojen välisiä yksityiskohtia. Joudut siis käytännössä unohtamaan kaiken oppimasi ja opettelemaan kaiken uudestaan uuden fysiikan ja metagamen ehdoilla, sillä mikään entuudestaan opettelemasi juttu ei enää toimi samalla tavalla. Pelaat siis käytännössä eri peliä jo.

Kyllä, kummatkin tavat pohjimmiltaan muuttavat peliä, mutta semantiikkaan tarttuminen sivuuttaa kaiken oleellisen tällä kertaa. En myöskään syyttänyt sinua tämän haluamisesta standardiksi, elä huali.
tallennettu

Moppe

Poissa Poissa

Viestejä: 161



Profiili WWW
« Vastaus #16 : 10.12.2014 15:10 »

Mikä estää opettelemaan pelin aivan uudestaan uusilla fysiikoilla? Mieluummin opettelen omasta mielestä mielenkiintosemman pelimoodin kuin jotain niin sanottua "standardia" peliä josta en yhtään pidä. Eikä mua haittaisi millään tavalla, että se on "eri peli". Eiköhän Project M näyttänyt, että asioita muuttamalla pelistä voi saada suuremman osan mielestä huomattavasti paremman pelin. Kaikenlisäksi tuo gravitaatio ja smooth lander on pelin sisäistä asiaa jota ei ole mitkään koodaajaat muuttaneet millään tavalla eli se on tarkoitettu peliin.

Miksi siis pelata paskaa kun voi tehdä paskasta taidetta?
tallennettu
eebrozgi
borzorgzg

Poissa Poissa

Viestejä: 433



Profiili
« Vastaus #17 : 10.12.2014 15:27 »

Ei sen pelaamista kielletty.

Noista videoista tuli vähän mieleen Brawl+/Project M varhaisessa vaiheessa, mikä lienee jossain määrin verrattavissa tähän kun muutokset oli vielä aika kokonaisvaltaisia vähemmällä hienosäädöllä ja osa hahmoista muuttuu kelvottomiksi / ei ollut edes valittavissa. Silläkään ei ihan hirveää turnausbuumia ollut vielä ennen vuosien päivityksiä, mutta hauskaa sekin oli.

Törmäsin vaihtoehtoiseen ennusteeseen Smooth Landerin - ilman Heavy Gravityä - aiheuttamasta mahdollisesta vallitsevasta pelityylistä pelin shieldin huomioon ottaen: http://smashboards.com/threads/smooth-lander-the-one-custom-equipment-that-should-be-legal.371291/page-11#post-18114957
Heavy Gravity voinee muuttaa tuota kombopointtia, mutta rolleista en tiedä. Kannattaa muutenkin lueskella tuota ketjua jos aihe kiinnostaa.
« Viimeksi muokattu: 10.12.2014 15:43 kirjoittanut eebrozgi » tallennettu

Moppe

Poissa Poissa

Viestejä: 161



Profiili WWW
« Vastaus #18 : 10.12.2014 15:35 »

Ei sen pelaamista kielletty.


Noista videoista tuli vähän mieleen Brawl+/Project M varhaisessa vaiheessa, mikä lienee jossain määrin verrattavissa tähän kun muutokset oli vielä aika kokonaisvaltaisia vähemmällä hienosäädöllä ja osa hahmoista muuttuu kelvottomiksi / ei ollut edes valittavissa. Silläkään ei ihan hirveää turnausbuumia ollut vielä ennen vuosien päivityksiä, mutta hauskaa sekin oli.
Nimenomaan ja veikkaan, että kun porukka keksii hyvät keinot niin rupeaa tulemaan varmasti modeja jotka muokkaa tuota peliä paremmaks jo ihan pienilläkin säädöillä esim tuon gravityn vahvuuden. Ja jos tämä peli on kerta Sakurain mukaan viimeinen smash niin se varmasti innostaa modaajia tekemään tästä pelistä sellaisen mikä kiinnostaa suurempaa joukkoa kuten esim melee pelaajia.
tallennettu
Laatikko
A Warior
Brawl Moderaattori
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 1951


(´◔ ‿ゝ ◔`)


Profiili
« Vastaus #19 : 10.12.2014 15:58 »

Mikä estää opettelemaan pelin aivan uudestaan uusilla fysiikoilla? Mieluummin opettelen omasta mielestä mielenkiintosemman pelimoodin kuin jotain niin sanottua "standardia" peliä josta en yhtään pidä. Eikä mua haittaisi millään tavalla, että se on "eri peli". Eiköhän Project M näyttänyt, että asioita muuttamalla pelistä voi saada suuremman osan mielestä huomattavasti paremman pelin. Kaikenlisäksi tuo gravitaatio ja smooth lander on pelin sisäistä asiaa jota ei ole mitkään koodaajaat muuttaneet millään tavalla eli se on tarkoitettu peliin.

Miksi siis pelata paskaa kun voi tehdä paskasta taidetta?
Ei mikään, mutta koitapa saada maailma vakuutettua, että tuo pelimuoto on uuden pelin opettelemisen arvoinen ylitse miljoonien muiden variaatioiden. Heti kun ylitetään se raja, että itse fysiikoita mennään muuttamaan, niin valinnan vaikuttavuus tuhatkertaistuu, mutta jokaisella on edelleenkin oma subjektiivinen näkemyksensä "oikeasta" ratkaisusta eli fysiikoista. Näiden pelimuotojen päätön standardisointi avaa tulvaportin, joka jakaa sceneä peruuttamattomasti useisiin eri ryhmiin kun kukaan ei enää osaa pelata toistensa pelejä edes perustasolla. Jos pelimuoto ei ole maailmanlaajuonen standardi niin sen opetteleminen on vielä todennäköisesti kovin turhaa kun maailmassa ei ole kovin suurta ryhmää, jota kiinnostaisi kilpailla juurikin siinä pelimoodissa verrattaen johonkin maailmanlaajuiseen standardiin. Jos omassa pienessä ryhmässään kilpaileminen on itsellensä tarpeeksi niin mikäs minä olen sitä estämään, kannattaa vaan pitää jalat maassa.

Project M:n on standardi, minkä modin kehittäjät määrittelivät tekemällä siitä käytännössä oman itsenäisen pelinsä, se ei ole mikään ingamesäännöillä muokattava Brawl, jolla on jo selkeä standardi pelinkehittelijöiden puolesta.

Smooth Lander ja gravity ovat kyllä pelinsisäisiä elementtejä niin kuin tuhannet muutkin equipmentit ja muutkin fysiikkanappulat eikä niiden käyttämistä estä kukaan. Ongelma on edelleenkin vain tällaisten mielivaltaisten pelimuotojen tuominen maailmanlaajuiseen huomioon ja hyväksynnän saavuttaminen samassa mittaaavassa. Muuten ihmisiä ei kiinnosta kilpailla.
tallennettu

bËst
Kermatiikeri
Melee Moderaattori
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 2252


Sveitsi on hieno maa


Profiili
« Vastaus #20 : 10.12.2014 16:55 »

Mielestäni koko tämän keskustelun lähtökohta pohjaa puhtaasti tuntemattomaan ja puhtaisiin oletuksiin.

Mistä sitä tietää, etteikö maailma vaikka olisikin valmis rakentamaan pelin fysiikkamoottorin ja omat pelitottumuksensa tuon smooth landing variaation mukaan? Jengi otti PM:n todella hyvin vastaan, vaikka aluksi se oli Brawl pelaajille fysiikoiltaan täysin muutettu peli ja meleepelaajille ainoastaan puolivillainen melee.

Kyllä, se on oma itsenäinen pelinsä kuten olen koko ajan hokenut. Mutta vertailuna siihen, että maailmassa otettiin sen "muutokset" hyvin vastaan. Mikä siis estää, että jos tuota lähtee jalostamaan, että maailma ei ottaisi sitä vastaan?

Tämä argumentti siis siltä perspektiiviltä, että en ole keskustelussa kummankaan pelityylin puolella toistaan enempää. Itellä täysi työ saada tässä paskassa noi custom movet auki että vois oikeasti tutustua pelin omaan pelimuotoon >___>.
tallennettu

Ei mulla muuta
Laatikko
A Warior
Brawl Moderaattori
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 1951


(´◔ ‿ゝ ◔`)


Profiili
« Vastaus #21 : 11.12.2014 13:46 »

Mistä sitä tietää, etteikö maailma vaikka olisikin valmis rakentamaan pelin fysiikkamoottorin ja omat pelitottumuksensa tuon smooth landing variaation mukaan? Jengi otti PM:n todella hyvin vastaan, vaikka aluksi se oli Brawl pelaajille fysiikoiltaan täysin muutettu peli ja meleepelaajille ainoastaan puolivillainen melee.

Kyllä, se on oma itsenäinen pelinsä kuten olen koko ajan hokenut. Mutta vertailuna siihen, että maailmassa otettiin sen "muutokset" hyvin vastaan. Mikä siis estää, että jos tuota lähtee jalostamaan, että maailma ei ottaisi sitä vastaan?
Vaikka periaate olemassa olevan standardin muuttamisesta on kummassakin sama, PM oli kuitenkin oma kokonaisuutensa (pelinsä), joka edustaa yhtä ainoaa selkeää standardia, kun taas smooth lander + heavy gravity on vain yksi miljoonista suuremman standardin alla elävistä vaihtoehdoista. Pelaajien ei tarvinnut tapella näiden miljoonien vaihtoehtojen välillä PM:n suhteen vaan peli annettiin sellaisenaan pelaajille pelattavaksi, sinun on pelattava heidän säännöillä jos haluat ylipäätänsä pelata PM:ää. Lähtökohdat tähän ovat siis täysin erilaiset, mikä yksinään tekee johtopäätösten vetämisen toisesta esimerkistä äärimmäisen harhaanjohtavaksi.

En itse usko, että millään Smash 4:n sisäisellä fysiikkamoodilla on minkäänlaista kilpailullista tulevaisuutta (tarkastelematta kilpailullisen mahdollisuuden laatua itsessään), mutta jos joku keksi repiä pelin kappaleiksi PM:n lailla ja julkaista erillinen oma peli omalla standardillaan, siihen saattaa ollakin mahdollisuus. PM on silti vieläkin ainoa Smash-modaus, joka voidaan käsittää menestykseksi samalla kun on kymmeniä muita täysin suosiollisesti epäonnistuneita tekeleitä, vaikka olisivatkin tarjonneet vaikka kuinka hyvää kilpailullista standardia.

Nämä ovat kyllä oletuksia, mutta oletuksia vahvoilla perusteluilla ja tukevilla esimerkeillä, ihan sama mitä oikeasti tulee tapahtumaan.
tallennettu

Moppe

Poissa Poissa

Viestejä: 161



Profiili WWW
« Vastaus #22 : 13.12.2014 14:28 »

Nyt kun tätä on vähän tullut testailtua (pelkästään comppien kanssa) niin oon kyllä yllättynyt miten hyvin tämä oikeasti toimii. Vaikka tässä onkin sellaisia hahmoja joilla on aikalailla mahdotonta päästä takasin kentälle niin silti tätä on tosi mukava pelata. Tuntuu kyllä aivan eri peliltä positiivisessa mielessä. Reiskalla on aika lailla samanlaista pelata kun meleessä eli jos kentältä lennät ulos niin on erittäin varma kuolema mutta niin kauan kun pysyy kentällä niin saa tuntea ronskin voiman. Mariolla ja Muikulla pelaaminen on huomattavasti hauskinta ja Fox tuntuu myös todella kivalta. En oo tässä vielä kaikilla hahmoilla testannut, mutta suurin osa hahmoista millä olen koittanut niin on tuntunut ihan käyttökelpoisilta. Reunapelikin tuntuu ihan mukavalta kun peli on kumminkin noin nopeatempoinen noilla asetuksilla.

Ihan mielelläni tätä haluaisin testata ihan oikeidenkin pelaajien kanssa, nyt kun vaan saisi vielä pelattua GC ohjaimella niin pystyisi antamaan kunnon kritiikkiä.

Edit: Nyt on tullut testailtua yli kymmentä hahmoa (DDD, Fox, Ike, Mario, Link, Reiska, Muikku, Wario, Dark Pit, Marth, Kirby) ja pakko kyllä sanoa että joka ikinen noista hahmoista tuntuu käyttökelposelta, Wario pääsee takasin melkein mistä vaan pärränsä avulla, DDD:llä on erittäin hauska pelata ja Kirbyn ilmaliikkeet toimii tässä todella hyvin. Tässä Heavy moodissa DI:llä (vectoring) pystyy vaikuttaan todella paljon. Jotenkin tuntuu, että tässä on hauska pelata melkein millä hahmolla vaan.

Jos tämä peli olisi rakennettu enemmän tämän tyyliseksi niin voi olla että tämä olisi paras smash omasta mielestäni. Voi olla että tämä on vielä tälläistä alkuhypetystä, mutta tällä hetkellä tämä on kyllä yksi hauskimmista smasheistä näillä asetuksilla.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2014 15:18 kirjoittanut Moppe » tallennettu
Salevits

Poissa Poissa

Viestejä: 909



Profiili WWW
« Vastaus #23 : 13.12.2014 15:30 »

Ihan mielelläni tätä haluaisin testata ihan oikeidenkin pelaajien kanssa..

Ajattelin pistää kokeeksi Luuserien Luolassa singlesit pystyyn näillä asetuksilla.
tallennettu

Moppe

Poissa Poissa

Viestejä: 161



Profiili WWW
« Vastaus #24 : 13.12.2014 15:55 »

Ajattelin pistää kokeeksi Luuserien Luolassa singlesit pystyyn näillä asetuksilla.
Harmi kun mulla on just tona viikonloppuna ehkä duunia, pitää kattella lähempänä miltä näyttää...
tallennettu
Sivuja: 1 [2]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Theme by m3talc0re.com  |  Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!