Smash Finland
23.06.2017 13:24 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 17   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uudet smashfinland foorumit  (Luettu 13520 kertaa)
bËst
Kermatiikeri
Melee Moderaattori
Poissa Poissa

Sveitsi on hieno maa

Profiili
« Vastaus #15 : 17.03.2015 12:59 »

Ite kyllä tekisin listauksen ihan kaikista. Ihan yhteisöllisyydenkin vuoksi ja helppoee tunnistaa jengiä paikan päällä. PR:kin elää niin pitäis kuiten ajan kanssa lisäillä

Niin ja teen siis tätä aikapaljon vaan oman aikani kuluksi ja kannan korttani kekoon sillä osaamisen saralla mikä itseltäni asiaan löytyy Näyttää kieltä.  Ja teknisen osaamisen ollessa pyöreä nolla niin katson edukseni kokemuksen (ja lukuisat yövuorot töissä, joiden aikana ehtii kirjoitella)

Ja ehkä, jos joku rupeaa toimimaan asian tiimoilta, niin ehkä muutkin innostuu Hymyilee leveästi
« Viimeksi muokattu: 17.03.2015 13:47 kirjoittanut bËst » tallennettu

Ei mulla muuta
mallu000

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #16 : 17.03.2015 16:13 »

Ensimmäisenä olisi tosiaan edullisinta saada nuo foorumit toimintakuntoon ja lähteä sitten sen oheen rakentamaan kaikkea muuta kivaa oheissisältöä. Teknistä osaamista minulta ei juuri löydy, mutta muuta sisältöä pystyisin sitten suoltamaan sinne.
This. Minuakin kiinnostaisi esim. tapahtumaraportteja kuvineen päivineen kirjoitella ja esim. etukäteen jonkinnäköisiä virallisia ilmoituksia noista naputella.
tallennettu

Promote what you love instead of bashing what you hate
Paju
Global Moderator
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #17 : 17.03.2015 16:38 »

Mallu: Meillä on ollut smashfinland.com käyttössä, johon oli tarkoitus tehdä juurkin tuollaisia raportteja ja artikkeleita. Harmittavasti vaan se tyssäsi vähän siihen, että kukaan ei jaksanut oikeasti päivitellä sinne mitään ja nyt TK on ilmeisesti luopumasta tosta domainista.

Nyt kun tehdään uusia foorumeita jossain vaiheessa, niin ehdottaisin että tällä kertaa pyrittäis tekeen niistä oikeasti koko Suomen smash scenen foorumit. Uusille pelaajille varsinkin hyvin sekavaa, jos joka pelille on eri foorumi, johon pitäisi rekisteröityä. Tällä kertaa voisi myös miettiä heti kunnon säännöt foorumeille, joista kaikki pitää kiinni. Scene on kuitenki kasvanut viime vuosina niin paljon, että näkisin vähän virallisemman lähestymistavan tarpeelliseks.
tallennettu

[10:20:38] Tommi Karjalainen: oon varmaan viiden viime vuoden aikana nukkunut vähemmän kuin te kaikki yhteensä
pepi
Foorumin ylläpitäjä
Paikalla Paikalla

Profiili
« Vastaus #18 : 17.03.2015 17:10 »

niin kiinnostais tietää mitä se tk on tekemässä nyt, kun sitä sivutilaahan vois käyttää tähän.
tallennettu

fakn teiler sweft de onli theng wurht shaekin off is theh boageys on my teil
mallu000

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #19 : 17.03.2015 19:11 »

Mallu: Meillä on ollut smashfinland.com käyttössä, johon oli tarkoitus tehdä juurkin tuollaisia raportteja ja artikkeleita. Harmittavasti vaan se tyssäsi vähän siihen, että kukaan ei jaksanut oikeasti päivitellä sinne mitään ja nyt TK on ilmeisesti luopumasta tosta domainista.

Nyt kun tehdään uusia foorumeita jossain vaiheessa, niin ehdottaisin että tällä kertaa pyrittäis tekeen niistä oikeasti koko Suomen smash scenen foorumit. Uusille pelaajille varsinkin hyvin sekavaa, jos joka pelille on eri foorumi, johon pitäisi rekisteröityä. Tällä kertaa voisi myös miettiä heti kunnon säännöt foorumeille, joista kaikki pitää kiinni. Scene on kuitenki kasvanut viime vuosina niin paljon, että näkisin vähän virallisemman lähestymistavan tarpeelliseks.

Juu olinkin tietoinen, mutta olin vähän epävarma sivuston suhteen, kun tuntui ettei sitä oikein kukaan hyödynnä ja oliko se varsinaisesti tarkoitettu koko skenelle yhtäläisesti. Jahka homma saadaan uuteen nousuun, olen kyllä valmis kirjoittelemaan yms. Ja jälkimmäistä kappaletta komppailen tosi vahvasti.
tallennettu

Promote what you love instead of bashing what you hate
NamiNami
People's Champion

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #20 : 17.03.2015 19:55 »

Samaa mieltä tämän henkilön kanssa.
tallennettu
MasterTK
ilonpilaaja
Foorumin ylläpitäjä
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #21 : 17.03.2015 20:53 »

No, smashfinland.com domain on varattu ja kyllähän sitä saa jatkettua eteenpäin, jos osoitteelle on tarvetta. Itse olen sitä parisen vuotta maksellut, kun ei se käytännössä kustanna kuin sen 80e vuodessa.

Tältä foorumilta kyllä varmasti saa kaiken kaman siirrettyä uusillekin foorumeille, eikä mitään kannata aloittaa "puhtaalta pöydältä". Hyvin vaan löytyy googlesta ja muualta, kun on valmiiksi jo sisältöä niin paljon. Veikkaan että itse siirto on äärimmäisen vaivaton prosessi. Varmaan töissä joku osaa kertoa, kun talo täynnä softaukkoja. Itse asiassa luulen, että saisin tehtyä koko siirron itsekin, jos sellaiselle on tarvetta. Pitää vaan pyytää sitä mysql-databasen backuppia munpalsta-jöötin tekijöiltä. Ne kuulema ottavat niitä.
« Viimeksi muokattu: 17.03.2015 20:58 kirjoittanut MasterTK » tallennettu
mhm | saska
Foorumin ylläpitäjä
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #22 : 17.03.2015 22:04 »

nopea visio mitä tapahtuu seuraavaksi:

1. asentelen phpbb3 softan ja webbiserverin omalle koneelleni (kesken atm)
2. näprään niiden kanssa lokaalisti jonkin aikaa ja tutkin mitä kaikkea sieltä löytyy
3. hommataan backupit tästä munpalstan foorumista. tk pisti aiheesta jo kyselyä eteenpäin.
4. tapellaan ne vanhat viestit tuohon phpbb3 palikkaan kiinni.
5. viilataan nurkat ja tehään kaikesta kivan näköistä
6. julkaistaan systeemi tk:n maksamalle webbihostille.

kohdat 3 ja 4 liittyy siihen että otetaan tämän "vanhan" foorumin viestit ja käyttäjät mukaana tuohon uuteen systeemiin. tämä siis sillä oletuksella, että ei aloiteta puhtaalta pöydältä. itse olin alunperin sen kannalla että nimenomaan aloitettaisiin puhtaalta pöydältä, mutta ainakin tk:lla oli hyviä perusteluita vanhojen viestin säilyttämisen puolesta: http://pastebin.com/KUiYrtrd

lisäks piirrän tässä jossain vaiheessa pari luonnosta perusteluineen miten se uusi saitti tulis mun vision mukaan näyttämään ja toimimaan. ajatuksena on se, että siinä vaiheessa voitte antaa inputtia että päästään kaikkia miellyttävään ratkaisuun.

E: sain fraeonilta vähän teknistä konsultaatioapua. saattaa tulla vielä etteen että pitää pohtia mikä foorumisofta otetaan käyttöön. se nimittäi sanoi vähä siihe suuntaa että phpbb on työmaa + förbi.
« Viimeksi muokattu: 18.03.2015 00:31 kirjoittanut saska » tallennettu

Tommi: Antakaa minun syrjäytyä rauhassa
mhm | RT
Teiler Sweft

Paikalla Paikalla

Profiili
« Vastaus #23 : 17.03.2015 22:10 »

Pastebinissä tavataa
tallennettu

Ijuka: Tunnut olevan todella vittuuntunut kokoajan. Yritä chillaa vähän.

[16:02:14] Aleksanteri Karanka: oon toivoton rojekti
[16:02:22] Aleksanteri Karanka: täysin aivokuollu
[16:02:28] Tommi: Kerranki sasaklta tulee asiaa
pepi
Foorumin ylläpitäjä
Paikalla Paikalla

Profiili
« Vastaus #24 : 18.03.2015 10:05 »

tässähän kannattaa varmaan tutkia samalla että miten nuo toimis puhelimella sitten

e. ilmeisesti ainaki smf (varmaan phpbb kans) saa auto detectaamaan tuonki että ei pitäis olla ongelma

e2. kiihko.ajpegif
« Viimeksi muokattu: 18.03.2015 10:31 kirjoittanut pepi » tallennettu

mhm | saska
Foorumin ylläpitäjä
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #25 : 18.03.2015 12:48 »

Joo mopiiliversio kuuluu suunnitelmaan
tallennettu

Vurky
VD

Poissa Poissa

Juuh

Profiili
« Vastaus #26 : 18.03.2015 14:05 »

Tää
tallennettu

Vurky avatari ois parempi jos ois perseestä kuva
pepi
Foorumin ylläpitäjä
Paikalla Paikalla

Profiili
« Vastaus #27 : 18.03.2015 14:29 »

Tää

tämä on todellaki tulossa, ei tarvi jokaisen sanoa tästä. tällä hetkellä ois kuitenki tärkeempää keskittyä foorumin ominaisuuksiin, eikä sisältöön. Pusu
tallennettu

mhm | saska
Foorumin ylläpitäjä
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #28 : 19.03.2015 01:15 »

Status report:
Foorumisofta on vielä päättämättä. Seuraavaks varmaan teen topic näkymästä luonnoksen.

---

Eka luonnos, joka kuvastaa smashfinland.com etusivua: http://s11.postimg.org/pedyty8df/luonnos_board.png

Pointteja:
0. ulkonäkö ei ole tän luonnoksen pointti vaan toiminnallisuus. piirsin sen tyylistä mitä ekana mieleen tuli.
1. vaikka olisikin muitakin sivuja kuten power rankings ja info niinkuin tuohon laitoin, niin boardi on pääpointti -> se on etusivuna.
2. kaikki ketjut samassa ryppäässä ilman mitään hierarkiaa tai alajaottelua. samaan tapaan kuin vaikka nofin smash osiossa.
- etusivulta näkee nyt suoraan yhdellä silmäyksellä kaikki uusimmat viestit ja pääsee helposti klikkailemaan niihin.
- jos etsii jotain tiettyä vanhaa turnaustopikkia vaikka niin se on vaikeampi löytää kun siä on kaikenmaailman joulukalenterit samassa liemessä. sitä varten on kyllä sitten haku toiminto. myös voidaan miettiä että juuri kaikki turnaustopicit listattaisiin johonkin yhteen topiciin tms. hmm. ehkä joku arkistofeature? pitää tehdä brainstormia tästä viä.
- muuta huonoa?

Vaihtoehtoja
1. jos tämä kaikki yhteen läjään vaikuttaa liian pultilta, niin jaetaan kahteen ryhmään topicit: smash (sis. smash keskustelun + turnaukset) ja social (sisältää kaiken muun). mietin esim semmoista että näkyisi molemmat kategoriat vaan vierekkäin etusivulla. (tosin mobiiliversioon sitten jotenkin erilailla, kun 2 vierekkäin totaali myytti siinä)
2. tagipohjainen systeemi eli topicille voi antaa tagin vaikka [turnaus] tai [social] tai [melee]. tai jotenkin fiksusti mietittäisiin ne ja sitten olisi filtterit siinä jossain mistä voi valita että minkä tagin topicceja nyt haluaa kyylätä.

Ite haluaisin kyllä ehdottomasti saada tuon luonnoksen ehdotukseni toimimaan about tuollaisena, koska se on vaan maailman yksinkertaisin ja helppokäyttöisin. Mitäs olette mieltä tästä? Entä tuosta vanhojen viestien ja käyttäjien säilyttämisestä?
tallennettu

ijuka

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #29 : 19.03.2015 02:33 »

Ite en kyllä tajua miks ei olis eri alakategorioita. Kaikki vois olla toolbarissa josta silti näkis uusimmat viestit kustakin helposti. Liian monimutkaista?

http://www.teamliquid.net/ Tuo höskä mikä tuossa vasemmalla on ja joka näkyy koko ajan on täydellisyys. Ylivoimaisesti paras foorumikokemus mikä minulla on ikinä ollut.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 17   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Theme by m3talc0re.com  |  Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!