Smash Finland
27.06.2017 13:34 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1]   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 2015 ja Brawlin säännöt  (Luettu 1368 kertaa)
Laatikko
A Warior
Brawl Moderaattori
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 1951


(´◔ ‿ゝ ◔`)


Profiili
« : 13.04.2015 16:35 »

Tästä tulikin vähän keskusteltua jo tuolla Skypen puolella, mutta mitä mieltä olette ennenkaikkea pelin kentistä ja Meta Knightin sallittavuudesta nyt? Tilanne on asteen erilainen kuin vielä vuosi pari sitten kun kansainvälisyys tuotti enemmän paineita erityisesti Meta Knightin tilanteen suhteen. Brawl ei ole kuitenkaan katoamassa mihinkään niin olisi kiva tietää mitä pelaajat ajattelevat näistä säännöistä tulevia turnauksia silmällä pitäen.

Alla on viimeksi Union IV:ssä käyttämäni ruleset luomaan pohjaa keskustelulle.

- 3 stockia
- 8 minuuttia
- Ledge grab limit on 35
- Meta Knight on bannissa
- Doubleseissa ohjainportit jaetaan joukkueiden kesken seuraavasti: 1 - 2 - 2 - 1
- Jos peli päättyy jonkun hahmon suicide-liikkeeseen ja menee sudden deathiin kun kummallakin on jäljellä vain 1 stock, liikeen tekijä voittaa ottelun.

Stagelist
Final Destination
Battlefield
Smashville
Yoshi's Island (Brawl)
Lylat Cruise
Pokémon Stadium 1
Pokémon Stadium 2
Castle Siege
Delfino Plaza
Halberd
Frigate Orpheon
Rainbow Ride
Brinstar
tallennettu

-LzR-

Poissa Poissa

Viestejä: 874


Shit! Remember it!


Profiili
« Vastaus #1 : 13.04.2015 16:40 »

Tuo ruleset on jumalten lahja. Ei tarvitse muuta kuin Pictochatti ja kaikki on täydellistä.
tallennettu
Jebu
Jöpön nuttura

Poissa Poissa

Viestejä: 345



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 13.04.2015 17:22 »

Mun mielestä tota rulesettiä voi käyttää tulevissa turnauksissa. Onhan se aika selvää, että tosi moni lopetti Brawlin MKn takia. MK oli varmaan myös monelle syy siirtyä smash 4 ja jättämään Brawlin taakse. MKn bannaaminen ja useampien kenttien lisääminen voisi olla ihan varteenotettava idea jos Brawlia halutaan pelata jatkossakin. Pelin tulevaisuus on muutenkin ollut vaakalaudalla jo monta kuukautta.
tallennettu

nnnnnnoope
VilNess
Nopankylän Nestori
Melee Moderaattori
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 2077

Letku


Profiili
« Vastaus #3 : 13.04.2015 23:07 »

Onko brawlissa jotain, mikä on selkeästi parempaa kuin smash wii ussa?
Eikä todellakaan tarkoitettu provoksi, asiallinen kysymys.
tallennettu


"...Mitään erityisen myyttistä en ole täällä tehnyt, paitsi saanut rysän päältä kiinni jonkun tulostamassa qtion kalablogia." -Laatikko
Laatikko
A Warior
Brawl Moderaattori
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 1951


(´◔ ‿ゝ ◔`)


Profiili
« Vastaus #4 : 14.04.2015 00:05 »

En itse ainakaan pysty leimaamaan pelejä selkeään paremmuusjärjestykseen, mikä johtuukin aika pitkälti niiden hyvin erilaisista luonteista kilpapelaamisen suhteen. Vastaus kysymykseesi on siis kyllä: koen joka osalla olevan selkeitä vahvuuksia muihin nähden eikä Brawl tee poikkeusta tämänkään suhteen. Jos Brawlia ja Smash 4:ää verrataan keskenään niin kyllähän niitä syitä löytyy paljonkin kääntyä vielä Brawlin puoleen, esimerkiksi DI-mekaniikat, rage-mekaniikan puute, airdodge, combojen kirjoittamaton luonne ja sulavampi liikkuvuus miellyttävät minua enemmän Brawlissa enemmän kuin Smash 4:n vastaavat toteutukset. Sitten on vielä kaikkea pientä fiilispohjaista, jota on vaikea edes lähteä selittämään, ja tietenkin casuaalimpaan pelaamiset liittyvät jutut.

Onneksi kaikki Smashit ovat näin ihanan erilaisia pelejä niin on syytä pelata kaikkia vielä tänäkin päivänä Pusu
tallennettu

Vurky
VD

Poissa Poissa

Viestejä: 551


Juuh


Profiili
« Vastaus #5 : 14.04.2015 00:25 »

Onko brawlissa jotain, mikä on selkeästi parempaa kuin smash wii ussa?
Eikä todellakaan tarkoitettu provoksi, asiallinen kysymys.

Paljon parempi SDI ja DI, en tiedä onko Smash4 SDI ollenkaan, ei ainakaan käytettävä.
Shield pushback brawlissa. Jos vastustaja shieldaa platformin reunalla tai ledgellä niin hän putoaa alas, Smash 4 pysyy platformilla/ledgellä.
Parempi buffer järjestelmä.
Brawlissa ei tule aerial momentum lockia jos tekee c tikulla aerialin.
Glide tossing, DACUS, platform cancel, boost grab, pivot boost grab olivat Brawlissa, mutta poistettiin sm4shin myötä.
Oikeasti hyvä edgeguardaus systeemi ja edgehoggaus. Smash4 melkein mahoton edgeguardata kun kaikkien recoveryt liian hyviä ja ledge trumppaus on kaksipiippuinen juttu.
Joka toisella hahmolla ei ole throwi tappoa/varmaa comboa throwista tappoon.
Fox ei voi shine spikettää smash4.
Brawl on more in depth kuin smash4, ja siinä huonot pelaajat eivät voi voittaa hyviä niin helposti kuin smash4.
Ei ragemekaniikkaa.
Smash 4 on enemmän straightforward ja paljon simppelimpi, casuaalimpi.
Brawlissa on vähemmän pullaa kuin smash4:ssa (poislukien tripping)

Niin ja Falcolla/Marthilla/MK:lla pysty jopa pelaamaan brawlissa, muh mains, rip ;_;
tallennettu

Vurky avatari ois parempi jos ois perseestä kuva
mmKALLL
Who will be number one in the world? Second attempt.

Poissa Poissa

Viestejä: 182



Profiili
« Vastaus #6 : 14.04.2015 00:48 »

Tässä varsin hyvä postaus liittyen tohon Brawl vs Smash 4 keskusteluun, joka on suorastaan täydellinen kuvaus omastakin mielipiteestä:
http://www.reddit.com/r/smashbros/comments/2vk8w1/opinion_brawl_is_a_better_competitive_game_than/cojhlc9

Itse rulesetistä oon sitä mieltä, että Pictochat mukaan, Rainbow Cruise pois ja kolme banniä on sopiva määrä. Vaikka Cruisessa on vähemmän tuurielementtejä kuin pictossa, niin kokemus on kerta toisensa jälkeen osoittanut niiden olevan riittävissä määrin hallittavissa. Sen sijaan Rainbow Cruise hankaloittaa entisestään heikompien hahmojen pelaamista ja tekee pelistä passiivisempaa sekä vähemmän mielenkiintoista. Noista kentistä RC on ylivoimaisesti vahvin counterpick useassa matchupissa, kun taas Picto vaikuttaa olevan selkeästi neutraalimpi. Toisaalta Mute City/Japes + RC ja neljä tai viisi kenttäbanniä menisi mielestäni jo liioittelun puolelle. Näin subjektiivisesti uskon myös, että moni täällä pitää Pictosta kenttänä huomattavasti enemmän kuin Cruisesta. Tietty vois harkita monimutkaisempaa strikejärjestystä, pitää sekä RC että Picto, ja antaa neljä banniä CP-vaiheessa. Esimerkiksi 2/2/2/2/1/1/2/1 tai 4/4/1/1/2/1 voisivat toimia hyvin 14 kentällä.

Kokonaisuutena ruleset on suorastaan taivaan lahja - turnaus toimi erinomaisesti ja nautin CP-dynamiikasta. Helppo nauttia kun ei ollu tiettyä nimeltä mainitsematonta ritaria tekemässä puolia kentistä ongelmalliseksi.
« Viimeksi muokattu: 14.04.2015 18:08 kirjoittanut mmKALLL » tallennettu

nice gimp hermann
Schwa
Huukon kellari

Poissa Poissa

Viestejä: 433



Profiili
« Vastaus #7 : 14.04.2015 20:30 »

Pictochat on jepa ja imo MK unban mut oon varmaa ainoo joka on sitä mieltä  Hymyilee leveästi
« Viimeksi muokattu: 14.04.2015 20:45 kirjoittanut Schwa » tallennettu
Vurky
VD

Poissa Poissa

Viestejä: 551


Juuh


Profiili
« Vastaus #8 : 14.04.2015 20:46 »

Mun mielestä MK unbanned, mutta jos se MK banni saa tämän pelin taas heräämään henkiin niin banni käy.

Pictosta neutraali mielipide, aika paljon bullshittiä, mutta 2015 niin samapa tuo.
tallennettu

Vurky avatari ois parempi jos ois perseestä kuva
VilNess
Nopankylän Nestori
Melee Moderaattori
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 2077

Letku


Profiili
« Vastaus #9 : 15.04.2015 12:20 »

Ongelma on siinä, että MK tyylisiä hahmoja on pelissä tasan yksi, ja harvemmin videopeleissä on neutraaleissa hahmoissa (vihjaan tällä jonku SF.n akumaan, joka on vissiin aika rikki mut se tais olla secret character, tai jotain) noin dominoivaa hahmoa kuin MK niin itse äänestän sen bannia. Peli saanee enempi irti kun vaihtoehdot hahmoille laajenee.

Meleen huipputasolla Foxia on kuiten viety niin falcolla, martilla, peachilla ja satunnaisesti myös samuksella (plup vs. leffen) ja jigglypuffilla (satunnaisesti, kun Hbox ei oikein pärjää parhaimmille foxeille enää). Ja top 3 foxien ulkopuolella olevia foxeja on viety ties millä hahmoilla.

TL,DR
MK banniin, peli saa pelikokemuksena siten enemmän irti.
tallennettu


"...Mitään erityisen myyttistä en ole täällä tehnyt, paitsi saanut rysän päältä kiinni jonkun tulostamassa qtion kalablogia." -Laatikko
mmKALLL
Who will be number one in the world? Second attempt.

Poissa Poissa

Viestejä: 182



Profiili
« Vastaus #10 : 17.04.2015 22:27 »

Ei se MK nyt hightierien keskuudessa niiin dominoiva ole, ei lähelläkään esimerkiksi smash64 pikachua, mutta hieman laimentaa pelikokemusta jos on niiku no items MK only SV only.

Mutta erinäisistä syistä oon kyl silti bannin kannalla, pidemmän päälle tekee pelille vain hyvää ja setti tulee olee mielenkiintosta. Eipä tästä enää mitään kansainvälisiä turnauksia tuu hetkeen olemaan.
tallennettu

nice gimp hermann
Sivuja: [1]   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Theme by m3talc0re.com  |  Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!