Smash Finland
26.06.2017 22:02 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Smash 4 Power Rankings v4 (12/2016 updated)  (Luettu 10475 kertaa)
Mursu
Vakio mättöläinen

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #75 : 14.11.2016 21:09 »

Jaxin argumentti voittaa kyllä logiikassa Routan, se on nopeempaa tehdä vaikka pelkkä Smawleri setuppiin kuin unlockaa eka salaisista hahmoista eli sairaan nopeeta. Kuten tapani on sanoa, loppupäässä kaikki on tahdosta kiinni, eli halutaanko Smawleria sallia kaikkialla vai ei.
tallennettu

"Miks sä pelaat Lucinaa etkä Marthia?"
Raveli
Miime Maisteri

Poissa Poissa

Muotimoguli

Profiili
« Vastaus #76 : 14.11.2016 21:56 »

Logistiikat? Koska siinä menee niin kauan aikaa (ehkä jopa 1 min, jos et ole tottunut Mii makeriin!) tehdä konsolille minimipituuden+minimipainon omaavan Miin? Varsinkin kun Suomessa muutenkin ne samat konsolit kiertää turnauksesta toiseen. Ja Helsingissä jo lähes kaikkien turnauspelaajien setupeissa (ainakin jos on setup turnaukseen eksynyt) on jo valmiiksi niihin joko DS:stä siirrettyjä tai ite tehtyjä Mii-movesettejä. Ja sitten kun pienikokoinen Mii on tehty, niin siinä ei myöskään mene kuin muutama sekunti tehdä Mii millä tahansa movesetillä. Ja puuttuviin konsoleihin halutut movesetit voi tosiaan tehdä jo ennen turnauksen alkua, niin sekään ei viivästy. Ja sitten kun ne on tehty, niin niitä ei enää tarvitse tehdä uudestaan kyseiseen konsoliin.

Eli mistä logistiikkaongelmista tässä puhutaan?

Kuten sanoin en ole kovinkaan hyvä ilmaisemaan mitä päässäni on, mutta yritetäämpä.
Tämä ei ole aika kysymys. Ongelman tästä tekee että joudutaan joko A) menemään Sm4shin ulkopuolelle tai B) transportataan muulta laitteelta.
Ensinnäkin emme voi olettaa että jokaisella Mii pelaajalla on 3DS mistä tämä voi importata haluamansa kokoisen Miin. Tämä antaisi selvän laite edun niille jotka ovat hankkineet ylimääräisen laitteen.
Sitten tämä Mii maker. Sille on yksi vahva argumentti sen käyttöä vastaa nimittäin Sm4sh pelistä poistuminen. Haluan muistuttaa että Mii hahmojen koot sekottavat myös sääntöjä rajusti.
En ole varma kuinka tietoinen Jaxi olet tästä Mii hahmojen ympärillä pyörivästä draamasta, mutta sanon että olet aikalailla viimeinen uppoavassa paatissa mitä tulee kokoihin. Koot tuovat liian paljon onglmia ja tämän takia melkein kaikki Miit pelaajat ovat olleet valmiita uhraamaan kokonsa tämän Guest XXXX säännön puolesta.
En suosittele äänen korottamista minua vastaan tässä asiassa. Se ei nimittäin vie minnekkään. Olen ehkä ainoa joka on täysin selvillä koko tilanteesta. Sodan julistaminen TOta kohtaa ei tuo mitään muuta ku pahan mielen.
tallennettu
Rush

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #77 : 15.11.2016 00:10 »

Itseäni turhauttaa jo pelkkä kontrollien säädön odottaminen, vaikka hyväksynkin sen. Jos vielä pitäisi odotella jonkun tekevän Miin nollista ennen ottelua niin olisi kyllä lähellä etten vain kävisi pelaamassa sillä välin yhtä matsia Meleetä tai hakisi välipalaa.
Ja bËstin kanssa jaan mielipiteen siitä että Miit eivät kuulu Nintendo-pelien hall of fameen pelattavina 'hahmoina' sanan löysimmässä merkityksessä. SMB:n world 1-1:n eka Goombakin on persoonallisempi hahmona.

Kuitenkin perustelut ovat aina olleet Mii-pelaajilla loppujen lopuksi vakuuttavammat, eikä tämä tapaus ole poikkeus.
tallennettu
Jaxi

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #78 : 15.11.2016 22:49 »

Kuten sanoin en ole kovinkaan hyvä ilmaisemaan mitä päässäni on, mutta yritetäämpä.
Tämä ei ole aika kysymys. Ongelman tästä tekee että joudutaan joko A) menemään Sm4shin ulkopuolelle tai B) transportataan muulta laitteelta.

Ensinnäkin emme voi olettaa että jokaisella Mii pelaajalla on 3DS mistä tämä voi importata haluamansa kokoisen Miin. Tämä antaisi selvän laite edun niille jotka ovat hankkineet ylimääräisen laitteen.
Miin tekemiseen ei ole koskaan tarvittu ylimääräisiä laitteita.
Sitten tämä Mii maker. Sille on yksi vahva argumentti sen käyttöä vastaa nimittäin Sm4sh pelistä poistuminen.
Jotta tuolla argumentilla olisi minkäänlaista painoarvoa, pitäisi DLC-hahmojen ja kenttien olla myös bannissa. Lisäksi DLC-hahmot ja kentät maksavat rahaa (ja aikaa), ehkä jopa TO:lle, jos kaikilla setupeilla ei ole kaikkea tarvittavaa. Ja tätä ei todellakaan voida olettaa.
Sodan julistaminen TOta kohtaa ei tuo mitään muuta ku pahan mielen.
En tiedä, mitä tällä oikein tarkoitat. Minä haluan vain pelata hahmoa, jota olen aina tottunut pelaamaan. Jos joku estää sinua tekemästä jotain, jota kaiken järjen mukaan ei ole järkeä kieltää, hyväksytkö asian, ja menet nurkkaan itkemään? Jos joku kiusaa sinua, niin annatko kiusata, vai teetkö asialle jotain?
« Viimeksi muokattu: 15.11.2016 22:52 kirjoittanut Jaxi » tallennettu
Raveli
Miime Maisteri

Poissa Poissa

Muotimoguli

Profiili
« Vastaus #79 : 15.11.2016 23:47 »

Kuten sanoin en ole kovinkaan hyvä selittämään kantaani joten yritän tarkentaa aikaisempaa.

Toin 3DS importin esille koska puhuttiin Mii hahmoista. Yritin tarkoittaa että koon importaminen tuo edun pelaajille joilla on 3DS josta he voivat importata sen kokoisen hahmon kuin he haluavat.

Takaisin Mii makeriin. Erona DLCn ja Mii Makerin kanssa on se että DLC tapahtuu kummiskin Smashin sisällä toisin kuin Miin luominen tyhjästä joka vaatii Smash ohjelmasta poistumisen. Ei ole verrattavissa.

Lainaus
En tiedä, mitä tällä oikein tarkoitat. Minä haluan vain pelata hahmoa, jota olen aina tottunut pelaamaan. Jos joku estää sinua tekemästä jotain, jota kaiken järjen mukaan ei ole järkeä kieltää, hyväksytkö asian, ja menet nurkkaan itkemään? Jos joku kiusaa sinua, niin annatko kiusata, vai teetkö asialle jotain?

Juttu on näin että olet ainoa Mii pelaaja joka ei suostu kompromissiin (jota on erittäin kovasti yritetty saada standardi) johon lähes kaikki muut Mii pelaajat ovat suostuneet.

Ja tämä TO juttu on viittaus sinun ja Schwaan välisiin juttuihin. Saatte ihan itse keskustella asiasta.

Oon kuluttanu tarpeeksi aikaani tähän asiaan. Sanon vaa vielä että ota selvää tosta Mii laillisuuden jutusta sillä itse en osaa selittää näin internetin välityksellä (muutenki hankalaa saada ajatuksia paperille). Tämä säätö jää minun osaltani tähän.
tallennettu
Vurky
VD

Poissa Poissa

Juuh

Profiili
« Vastaus #80 : 15.11.2016 23:54 »

Viekääs tämä Mii juustonne muualle, ei kuulu power rankingseihin.
tallennettu

Vurky avatari ois parempi jos ois perseestä kuva
bËst
Kermatiikeri
Melee Moderaattori
Poissa Poissa

Sveitsi on hieno maa

Profiili
« Vastaus #81 : 16.11.2016 00:01 »

Turhana sivukommenttina pakko sanoa, että tämä "itse modaus" ja "lisäsisällön maksullinen ostaminen" ovat hyvin ristiriitaisia asioita. Periaatteesta vastustan systeemiä koska ko. asiaa ei saisi mielestäni keneltäkään vaatia. Sama pätee näihin movepool -muutoksiin yms. sillä niiden raidaus itse pelistä on esim. itselläni jäänyt kesken.

Mutta mielestäni sisällöltä asiallisia pointteja molemmilla osapuolilla. Joskin, itse menen siihen kelkkaan mikä vastustaa kaikkea "ylimääräistä säätämistä". Noudatan tässä samaa ideologiaa kuin naisten ja kaupan lihatuotteiden kanssa: Peli on parhaimmillaan ja rehellisimmillään kun siitä voi (ja kuuluu) nauttia au narurel.

Peace
tallennettu

Ei mulla muuta
Jaxi

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #82 : 16.11.2016 11:05 »

Toin 3DS importin esille koska puhuttiin Mii hahmoista. Yritin tarkoittaa että koon importaminen tuo edun pelaajille joilla on 3DS josta he voivat importata sen kokoisen hahmon kuin he haluavat.

Takaisin Mii makeriin. Erona DLCn ja Mii Makerin kanssa on se että DLC tapahtuu kummiskin Smashin sisällä toisin kuin Miin luominen tyhjästä joka vaatii Smash ohjelmasta poistumisen. Ei ole verrattavissa.

Juttu on näin että olet ainoa Mii pelaaja joka ei suostu kompromissiin (jota on erittäin kovasti yritetty saada standardi) johon lähes kaikki muut Mii pelaajat ovat suostuneet.

Ja tämä TO juttu on viittaus sinun ja Schwaan välisiin juttuihin. Saatte ihan itse keskustella asiasta.

Oon kuluttanu tarpeeksi aikaani tähän asiaan. Sanon vaa vielä että ota selvää tosta Mii laillisuuden jutusta sillä itse en osaa selittää näin internetin välityksellä (muutenki hankalaa saada ajatuksia paperille). Tämä säätö jää minun osaltani tähän.

DLC ei tapahdu Smashin sisällä. Sinun pitää mennä Nintendo eShopiin ostamaan ja lataamaan ne. Minun ja Schwan välisiin juttuihin? Ainut asia, mikä mulla Schwata vastaan on se, että minut on käytännössä bannittu Koneistamoista. En minä tiedä, mitä taas Schwalla on mua vastaan.

Olen kyllä tarpeeksi selvillä noista Miin laillisuuskeskusteluista. Mulle ei niin hirveesti oo väliä, mitä muut ovat tehneet. Jos kaikki edelläsi päättävät hypätä kaivoon, hyppäätkö perässä? Siis minun mielestäni hyvä kompromissi olisi, että vain minimi- ja maksimikoot (keskikoon lisäksi) jokaisesta Mii-hahmosta sallitaan. Meillä olisi 9 uniikkia hahmoa, joiden uniikkina ominaisuutena niiden movesetin voi valita ennen matsia. Tosin tässä hyväksyisin kompromissin, jossa 1111:n lisäksi 2222, 3333 ja yksi vapaavalintainen, parhaaksi äänestetty movesetti on sallittu. Jos tuo tuntuu täysin mahdottomalta, niin voisin hyväksyä jopa tuon vapaavalintaisen movesetin poistamisen. Tälläiseen kompromissiin minä olisin valmis. Kaikki välimuodot tuovat liikaa epävarmuutta, ja muutenkin infinitesti mahdollisuuksia. Koot kun vaikuttavat vastustajankin kompojen toimivuuteen jne. Näitä välimuotoja ei muutenkaan pysty selittämään vastustajalle ennen turnausmatsin alkamista.

Joku mode tai admin voi halutessaan siirtää tämän keskustelun viestit pois tästä töpöstä uuteen ja asianmukaisesti nimettyyn töpöön.
tallennettu
Vurky
VD

Poissa Poissa

Juuh

Profiili
« Vastaus #83 : 09.12.2016 14:30 »

Sunnuntaina uus PR.  Järkyttynyt Pusu
tallennettu

Vurky
VD

Poissa Poissa

Juuh

Profiili
« Vastaus #84 : 11.12.2016 14:19 »

Päivitetty! Lue aloituspostaus.
tallennettu

Laatikko
A Warior
Brawl Moderaattori
Poissa Poissa

(´◔ ‿ゝ ◔`)

Profiili
« Vastaus #85 : 11.12.2016 23:55 »

Hyvä, että innokkuutta ja motivaatiota löytyy päivittää näitä listoja, mutta semmonen palautteenpoikanen listan kasaajille seuraavia kertoja varten, että listan yhtäkkinen valmistuminen yllätti kun sen rakentamisesta ei liiemmin puhuttu discordin syövereitä lukuun ottamatta, mitä kaikki eivät seuraa aktiivisesti. Täälläkin viimeisin viesti ennen PR:n ilmestymistä on vähän epäselvä kun ei ota selvää onko lista jo valmis vai olisiko kenties lisäpanelisteille vielä tarvetta. Listan nopea valmistuminen tuli tosiaan suht yllätyksenä itseni lisäksi esimerkiksi Trifrozelle, eikä halukkuuttamme olla panelisteja kysytty, vaikka olemme kaikissa edellisissä ottaneet osaa (minulta kuitenkin kysyttiin haluanko piirtää kuvan kun lista oli jo valmis). Tämä lista kerta kun kantaa Suomen scenen virallista leimaa niin siksi olisi erityisen tärkeää, että myös kasaamisprosessi heijastaisi lopputuloksen virallisuutta ja edustuksellisuutta eikä valmistuisi vain innokkuus etunenässä.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2016 09:22 kirjoittanut Laatikko » tallennettu

Schwa
Huukon kellari

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #86 : 12.12.2016 03:09 »

Olen samaa mieltä että tämän toteuttamisen pitäisi olla selkeämpää ja olen sitä varten kerännyt listaa säännöistä joita pitäis seurata ens kaudella (esim. mitkä turnaukset vaikuttaa listaan ja monessako pitää käydä jne). Nyt kun mitään sääntöjä ei ole ollut niin pelaajilla ei ehkä ole käsitystä miten PR-lista kootaan tai mitkä turnaukset otetaan huomioon. Ens kauden sääntöjen suunnitellu on vielä vaiheessa ja olisi tarkotus saada valmiiks vuoden loppuun mennessä. Ehdotan että meleepuolellakin tehtäisiin näin.

Tritä tietääkseni ehdotettiin panelistiksi ja kaikkia halukkaita kehotettiin tulemaan mukaan kasaamaan listaa, mutta viesti tuli tietty vain Discordin kautta. Ensi kertaa ajatellen olisi ehkä parempi ottaa panelisteiksi sellaisia jotka eivät välttämättä itse ole mukana listalla. Make hoiti ainoana listan ulkopuolisena panelistina hommansa hyvin kun muistutti tällaisen kokoonpanon vaaroista. Oletan että olen itsekin sortunut puoleelliseen ajatteluun pariin otteeseen ja siksi tällaiset ristiriidat pitää ensi kerralla ottaa huomioon.
tallennettu
Vurky
VD

Poissa Poissa

Juuh

Profiili
« Vastaus #87 : 12.12.2016 14:23 »

Hyvä, että innokkuutta ja motivaatiota löytyy päivittää näitä listoja, mutta semmonen palautteenpoikanen listan kasaajille seuraavia kertoja varten, että listan yhtäkkinen valmistuminen yllätti kun sen rakentamisesta ei liiemmin puhuttu discordin syövereitä lukuun ottamatta, mitä kaikki eivät seuraa aktiivisesti. Täälläkin viimeisin viesti ennen PR:n ilmestymistä on vähän epäselvä kun ei ota selvää onko lista jo valmis vai olisiko kenties lisäpanelisteille vielä tarvetta. Listan nopea valmistuminen tuli tosiaan suht yllätyksenä itseni lisäksi esimerkiksi Trifrozelle, eikä halukkuuttamme olla panelisteja kysytty, vaikka olemme kaikissa edellisissä ottaneet osaa (minulta kuitenkin kysyttiin haluanko piirtää kuvan kun lista oli jo valmis). Tämä lista kerta kun kantaa Suomen scenen virallista leimaa niin siksi olisi erityisen tärkeää, että myös kasaamisprosessi heijastaisi lopputuloksen virallisuutta ja edustuksellisuutta eikä valmistuisi vain innokkuus etunenässä.

Triggered. Postauksessasi ei ole mitään järkeä.

Uus PR (top 15) tulee todennäköisesti seuraavan ison turnauksen jälkeen. Pusu
Tässä on mielestäni oikein selvä postaus siitä, milloin uusi PR lista tehdään, enkä ymmärrä miten tuosta voi olettaa sen olevan jo valmis, jos sanotaan sen tulevan seuraavan ison turnauksen jälkeen. Discordissa on myös puhuttu päivästä toiseen siitä, että uusi PR on tulossa. Lähes kaikki ovat olleet tietoisia uuden PRän tulosta jo kuukausia etukäteen. Se, että sinä ja Tri ette ole lukeneet posteja, ei ole kuin teidän oma vikanne.

Huutelin myös discordissa vähintään 3 tai 4 kertaa panelisteiksi kaikkia, jotka ovat siihen kykeneväisiä ja vielä tagasinkin ihmisiä, joita pidin panelistien rooleihin sopivina. Huutelin myös muistaakseni sinua ja ainakin Tri:tä panelistiksi. Suosittelen lukemaan ne mention viestit, niin tällaiselta foorumisopalta vältyttäisiin. Nykyinen panelistien määrä oli oikein sopiva (sama kuin viimeksi, ja enemmän kuin kaksi ensimmäistä) PR:rän tekoon, ja saatiin se hyvin tehtyä.

Kyselin myös koneistamossa ihmisiä panelisteiksi. Sanoit minulle aikasemmin kuinka "Smash 4 ei kiinnosta ja teen varmaan jaget" tjsp. niin oletin, että PR kokoominen ei myöskään sinua kiinnosta, jonka takia en henkilökohtasesti kysynyt sitä muualla kun Discordin mentionilla. Tri:llä oli todella pitkä tauko scenestä ja smashista, jonka takia en nähnyt häntä välttämättömäksi, vaikka oli kuitenkin tervetullut siihen rooliin.

Lista ei todellakaan ole tehty "kiireellä", vaan listan tuloa on suunniteltu kuukausitolkulla. Siihen käytettiin 1-2 viikkoa panelistien yhteisiä resursseja ja keskustelua omalla channelillamme, josta sitten yhdessä kokosimme viimeisen version nyt sunnuntaina. Itseäni kyrsii se, että tietämättömyytesi olisi jotenkin muiden vika. Foorumeillekin postasin 2 kuukautta etukäteen, että uusi lista on tulossa. Jos et seuraa keskustelua ikinä, et voi olettaa olevasi ajantasalla kaikesta. Yleinen PR keskustelu ei todellakaan ole ollut "Discordin syövereissä", vaan siitä on keskusteltu useasti. Monta kertaa hypetetty sitäkin, kuinka viimeinen Koneistamo tulee olemaan vuoden tärkeimpiä turnauksia, joka voi sekottaa pakkaa PR sijoituksissa, koska kukaan ei ole consistent voitoissa.

Tähän listaan on käytetty paljon enemmän resursseja kuin yhteekään aikaisempaan, ja tuo sinun väittämä "innostuneesti tehty" lista -kommentti on täysin naurettava, ja huokuu epätietoisuutta. Tällä kertaa panelistit vain olivat hieman eri (kaikki kuitenkin siihen sopivia). Sinun ja Trin mukanaolo ei mitenkään olisi muuttanut listaa yhtään sen pätevämmäksi kuin se jo on. Eikä sen edes pitäisi olla oletus, että te kaksi olette panelisteja, koska ette edes ole olleet yhtälailla kiinnostuneita pelistä kun ennen.

Olen samaa mieltä että tämän toteuttamisen pitäisi olla selkeämpää ja olen sitä varten kerännyt listaa säännöistä joita pitäis seurata ens kaudella (esim. mitkä turnaukset vaikuttaa listaan ja monessako pitää käydä jne). Nyt kun mitään sääntöjä ei ole ollut niin pelaajilla ei ehkä ole käsitystä miten PR-lista kootaan tai mitkä turnaukset otetaan huomioon. Ens kauden sääntöjen suunnitellu on vielä vaiheessa ja olisi tarkotus saada valmiiks vuoden loppuun mennessä. Ehdotan että meleepuolellakin tehtäisiin näin.

Tritä tietääkseni ehdotettiin panelistiksi ja kaikkia halukkaita kehotettiin tulemaan mukaan kasaamaan listaa, mutta viesti tuli tietty vain Discordin kautta. Ensi kertaa ajatellen olisi ehkä parempi ottaa panelisteiksi sellaisia jotka eivät välttämättä itse ole mukana listalla. Make hoiti ainoana listan ulkopuolisena panelistina hommansa hyvin kun muistutti tällaisen kokoonpanon vaaroista. Oletan että olen itsekin sortunut puoleelliseen ajatteluun pariin otteeseen ja siksi tällaiset ristiriidat pitää ensi kerralla ottaa huomioon.

Kriteereinä oli vähintään 4 turnausta käytynä, eikä listassa ole kenenkään suosimista. Aikaisemminkin on ollut "lähes pelkkiä PR pelaajia" panelisteina, koska he nyt yleensä ymmärtävän Suomen scenestä enemmän kuin joku, joka on käynyt vähemmän turnauksissa. Ikinä ei ole ollut ongelmia sen kanssa, että panelistit ovat lähinnä PR pelaajia. Jokainen voi myös halutessaan tutkia tuloksia täältä: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1unteXMeLgOoYM2t1HmlDuoukOwb0NQATP0bkw2MIrgo/edit?usp=sharing
(Sanomattakin selvää, että Unionien ja koneistamoiden tuloksilla oli isompi painoarvo kun vaikka pudeporalla.)

Jotta ei jäisi kenellekään epäselväksi:
Seuraava PR tulee todennäköisesti jo kesällä (jos tarpeeksi turnauksia ennen sitä). Pyrimme järjestämään kaksi "seasonia" vuodessa, eli tammikuu-kesäkuu ja heinäkuu-joulukuu. Panelistiksi voi ilmottautua nykäisemällä minua hihasta (olettaen, että olet siihen kykenevä).
« Viimeksi muokattu: 12.12.2016 20:31 kirjoittanut Vurky » tallennettu

Schwa
Huukon kellari

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #88 : 12.12.2016 20:16 »

Taisin ymmärtää Lootan postauksen väärin. Luulin että siinä kyseenalaistettiin panelistien puoleettomuutta rankingin kasaamisessa, ja nyt viestini saattaa kuulostaa siltä että tässä on ollut ongelmia. Kaikki panelistit hoitivat hommansa hyvin ja uskon että väärinkäytöksiin olisi puututtu mikäli sellaisia olisi ollut. Rankingien ulkopuolella olevien panelistien löytäminen voi olla vaikeaa, sitä voi tulevaisuudessa tehdä mahdollisuuksien mukaan, niin kuin tällä kerralla kun Make oli mukana.
tallennettu
Laatikko
A Warior
Brawl Moderaattori
Poissa Poissa

(´◔ ‿ゝ ◔`)

Profiili
« Vastaus #89 : 12.12.2016 21:30 »

Triggered.
Hienosti osaat ottaa asiallista palautetta vastaan.

Uus PR (top 15) tulee todennäköisesti seuraavan ison turnauksen jälkeen. Pusu
Tässä on mielestäni oikein selvä postaus siitä, milloin uusi PR lista tehdään, enkä ymmärrä miten tuosta voi olettaa sen olevan jo valmis, jos sanotaan sen tulevan seuraavan ison turnauksen jälkeen. Discordissa on myös puhuttu päivästä toiseen siitä, että uusi PR on tulossa.
Viimeisin viestisi ennen PR:n julkaisua:

Sunnuntaina uus PR.  Järkyttynyt Pusu
Kuten sanoin, tämä ei kerro mitään PR:n tilanteesta ja on uusin PR:ää koskeva viestisi kahteen kuukauteen, vain kaksi päivää ennen PR:n julkaisua. Kaksi kuukautta on todella pitkä aika eikä viesti sisältänyt edes muuta kuin spekulointia, joten ei ole mitään syytä olettaa kyseisen viestin olleen yksinään riittävää kommunikointia. En myöskään usko, että olisi ollut kovinkaan vaikeaa ilmoittaa vielä kertaalleen, että listan kokoaminen aloitetaan ja panelisteja haetaan.

Huutelin myös discordissa vähintään 3 tai 4 kertaa panelisteiksi kaikkia, jotka ovat siihen kykeneväisiä ja vielä tagasinkin ihmisiä, joita pidin panelistien rooleihin sopivina. Huutelin myös muistaakseni sinua ja ainakin Tri:tä panelistiksi. Suosittelen lukemaan ne mention viestit, niin tällaiselta foorumisopalta vältyttäisiin. Nykyinen panelistien määrä oli oikein sopiva (sama kuin viimeksi, ja enemmän kuin kaksi ensimmäistä) PR:rän tekoon, ja saatiin se hyvin tehtyä.
Nuo huutelut uppoavat varsin nopeasti Discordin viestiryöppyyn ellei siellä ole juuri sillä hetkellä aktiivisena tai jaksa myöhemmin lukea monia satoja viestejä läpi. Kävin myös luonnollisesti tarkastamassa recent mentionit läpi ennen edellistä viestiäni enkä löytänyt mitään minulle osoitettua tai saatikka mitään PR:ään liittyvää. Nykyinen panelistien määrä toimii toki, mutta vielä sopivampaa olisi ollut ystävällisesti kysyä vanhoilta vakipanelisteilta halukkuutta osallistua panelistikeskusteluun/listan tekemiseen ja nähdä myös sen verran vaivaa, että viesti menee todennäköisesti perille. En halua esittää, että minulla olisi jotain etuoikeutta hommaan, mutta olisi ollut kiva tietää milloin olisi pitänyt aktivoitua, jotta voisi mahdollisesti ottaa osaa listan rakentamiseen.

Ei tässä mitään soppaa ollut ennen kuin asiallista palautetta ei pysty antamaan ilman liipaisintumista.

Kyselin myös koneistamossa ihmisiä panelisteiksi. Sanoit minulle aikasemmin kuinka "Smash 4 ei kiinnosta ja teen varmaan jaget" tjsp. niin oletin, että PR kokoominen ei myöskään sinua kiinnosta, jonka takia en henkilökohtasesti kysynyt sitä muualla kun Discordin mentionilla. Tri:llä oli todella pitkä tauko scenestä ja smashista, jonka takia en nähnyt häntä välttämättömäksi, vaikka oli kuitenkin tervetullut siihen rooliin.
Tottahan se on, että kilpailullinen Smash 4 ei kiinnosta henkilökohtaisesti tällä hetkellä juuri ollenkaan, mutta se ei meinaa kuitenkaan, että meinaisin passivoitua skenen toiminnassa (mitä nyt olen joskus jotain turnauksia sattunut järjestämään ja meinaan kyllä jatkossakin). Ei ollut tarkoitus antaa sellaista kuvaa, mutta tuosta huolimatta kysymisen ei pitäisi olla vaikeaa varsinkin kun pohjana kysymättömyydelle oli ilmeisesti noinkin epämääräinen kommentti.

Lista ei todellakaan ole tehty "kiireellä", vaan siihen käytettiin 1-2 viikkoa panelistien yhteisiä resursseja ja keskustelua omalla channelillamme, josta sitten yhdessä kokosimme viimeisen version nyt sunnuntaina. Itseäni kyrsii se, että tietämättömyytesi olisi jotenkin muiden vika. Foorumeillekin postasin 2 kuukautta etukäteen, että uusi lista on tulossa. Jos et seuraa keskustelua ikinä, et voi olettaa olevasi ajantasalla kaikesta. Yleinen PR keskustelu ei todellakaan ole ollut "Discordin syövereissä", vaan siitä on keskusteltu useasti. Monta kertaa hypetetty sitäkin, kuinka viimeinen Koneistamo tulee olemaan vuoden tärkeimpiä turnauksia, joka voi sekottaa pakkaa PR sijoituksissa, koska kukaan ei ole consistent voitoissa.
Harmi vaan, että tästä keskustelusta ei ilmoitettu lainkaan esimerkiksi täällä, joka on kaikkein loogisin paikka tällaisille ilmoituksille. Arvostan kehujasi, mutta turha esittää, että kommunikaatio olisi ollut niin onnistunutta kuin sen esität olleen, sillä on hillitöntä olettaa, että kukaan muistaisi kaksi kuukautta vanhan spekuloivan viestin, muuta johtolankaa foorumilla ei olekaan. Vaikka PR:stä oltaisiinkin keskusteltu Discordissa useasti niin se on äärettömän paljon epäkätevämpi ilmoitusalusta kuin foorumi silkan viestitulvan, viestien laadun ja kanavien hullun määrän vuoksi (osa Smash 4 PR keskustelusta käytiin vissiin niinkin loogisella kanavalla kuin "Kuvat ja taide"?). Ja mitä vielä, mikään ei estä kommunikaatiota kummallakin kanavalla kun pitäisi olla itsestäänselvää, että kaikki eivät Discordia seuraa. Ei pitäisi siis olla erityisen yllättävää, että listan ilmestyminen yllätti monet ja sai hätäisen mielikuvan sen kasaamisesta.

Ei tässä olla millään sotajalalla, halusin vain antaa asiallista palautetta toiminnasta minun näkökulmastani. Sanottakoot vielä, että mulla ei ole mitään ongelmaa varsinaisen listan kanssa, vaikka en välttämättä olekaan täysin samaa mieltä niin kuin kukaan harvemmin onkaan.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2016 21:32 kirjoittanut Laatikko » tallennettu

Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Theme by m3talc0re.com  |  Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!