Smash Finland
28.06.2017 20:33 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:
 
   Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: [1] 2 3 ... 5   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sääntökeskustelu  (Luettu 4669 kertaa)
ijuka

Poissa Poissa

Viestejä: 44


Profiili
« : 20.04.2015 05:44 »

Hei haluaisin muuten ehdottaa sääntöihin lisäystä(sori jos missasin sen): Pitää voida halutessaan pyytää neutraalia starttia


Lainaus
8 min
4 stock
pause off
friendly fire on
wobbling sallittu
infinitecombot sallittu 250% asti
rising pound ja peach bomber stallaus kielletty
time out tilanteissa se kummalla on enemmän stockkeja, tai vähemmän prosentteja voittaa. täysin tasatilanteessa, ja samalla framella kuolemisesta johtuneesta tasapelistä pelataan yhden stockin uusinta (ei super sudden death).
yleinen gentlemans rule


singles kentät:
yoshis story
fountain of dreams
dreamland
final destination
battlefield

counterpick:
pokemon stadium

doubles kentät:
yoshis story
dreamland
final destination
battlefield
pokemon stadium

counterpick
kongo jungle ??

setin aloitus:
portin valitseminen:
tarvittaessa ksp

hahmon valitseminen:
ennen kentän valitsemista valitaan hahmot. ensimmäiseen matsiin saa vaatia double blind pickkiä. eli hahmovalinnat kerrotaan kolmannelle osapuolelle, jotta hahmocounterpickkailulle tulis joku roti.

kentän valitseminen:
striketään viidestä starterista vuorotellen. P1-P2-P2-P1. alottaja päätetään kspllä.

neutral start:
neutral starttia saa vaatia aina. pelaajat aloittavat neutraalista positiosta eri puolilta kenttää, riippumatta mitkä olivat ohjainporttien mukaiset aloituspaikat. sen aikana ei saa ladata sheikin neuloja, samuksen charge shottia tai luigin downb. tai mitään vastaavaa.

counterpickkaaminen:
1. edellisen matsin voittaja bannaa kentän (vain bo-3 setit)
2. edellisen matsin hävinnyt valitsee kentän
3. edellisen matsin voittaja valitsee hahmon
4. edellisen matsin hävinnyt valitsee hahmon

sellaista kenttää ei saa valita, missä on jo voittanut, paitsi jos on myös hävinnyt vähintään yhtä monta matsia siinä kentässä (salty runback)

best of 3 seteissä molemmilla pelaajilla on 1 kenttäbanni. itse bannattuun kenttään saa mennä ja molemmat saa bannata saman kentän.

turnauksen järjestäjä päättää missä vaiheessa best of 5 matseja aletaan pelaamaan, mutta jos pelaaja on pelannut winnersien puolella bo5, niin sen jälkeen ei tarvitse pelata enää ollenkaan bo3 settejä.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2015 21:42 kirjoittanut pepi » tallennettu
VilNess
Nopankylän Nestori
Melee Moderaattori
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 2077

Letku


Profiili
« Vastaus #1 : 20.04.2015 09:20 »

Hei haluaisin muuten ehdottaa sääntöihin lisäystä(sori jos missasin sen): Pitää voida halutessaan pyytää neutraalia starttia
Tää tulee turpäykseen ainakin. Kiitos muistutuksesta.
tallennettu


"...Mitään erityisen myyttistä en ole täällä tehnyt, paitsi saanut rysän päältä kiinni jonkun tulostamassa qtion kalablogia." -Laatikko
tauKhan

Poissa Poissa

Viestejä: 282


Profiili
« Vastaus #2 : 20.04.2015 22:54 »

Tässä vaiheessa ois imo hyvä olla joku virallinen sääntö ohjainporttienkin valinnoistakin.
tallennettu
VilNess
Nopankylän Nestori
Melee Moderaattori
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 2077

Letku


Profiili
« Vastaus #3 : 21.04.2015 00:11 »

Ehdotuksia kehiin!
tallennettu


"...Mitään erityisen myyttistä en ole täällä tehnyt, paitsi saanut rysän päältä kiinni jonkun tulostamassa qtion kalablogia." -Laatikko
bËst
Kermatiikeri
Melee Moderaattori
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 2252


Sveitsi on hieno maa


Profiili
« Vastaus #4 : 21.04.2015 00:34 »

a) Mitä tarkoittaa tässä yhteydessä "neutraali startti"

b) Ohjainporteissa vissii yleisesti ottaen kaksi menettelytapaa: 1. Seedauksen mukaan 2. KPS
tallennettu

Ei mulla muuta
-LzR-

Poissa Poissa

Viestejä: 874


Shit! Remember it!


Profiili
« Vastaus #5 : 21.04.2015 02:14 »

Niin kauan kun ketään on ohjainportit kiinnostanunt on aina kysytty voiko pelata haluamallaan portilla. Jos ei päästä sopuun KPS ratkaiseen tälläkin kertaa kaikki elämän ongelmat.
tallennettu
mhm | RT
Teiler Sweft

Poissa Poissa

Viestejä: 3699



Profiili
« Vastaus #6 : 21.04.2015 02:18 »

Neutraali startti on se että molemmat alottaa toisilta puolilta kenttää, hyvä esimerkki on P1 vs. P4 pokemon stadiumissa, jos tekee Foxilla P1 frame perfectisti juttuja ni toine ei voi tehä mitään ja on jo kentän ulkopuolella, kuumaa kamaa. Eli molemmat alottaa 4 stockia 0% sopimistaan neutraaleista asemista.

Ohjainportit KSP jos kiinnostaa
tallennettu

Ijuka: Tunnut olevan todella vittuuntunut kokoajan. Yritä chillaa vähän.


[16:02:14] Aleksanteri Karanka: oon toivoton rojekti
[16:02:22] Aleksanteri Karanka: täysin aivokuollu
[16:02:28] Tommi: Kerranki sasaklta tulee asiaa
-LzR-

Poissa Poissa

Viestejä: 874


Shit! Remember it!


Profiili
« Vastaus #7 : 21.04.2015 03:01 »

Tuo kuulostaa aika järkevältä. Joissakin kentissä on hieman epätasaiset aloituspaikat.
tallennettu
mhm | mayhem_
Suomen toivo

Poissa Poissa

Viestejä: 2503



Profiili
« Vastaus #8 : 21.04.2015 09:51 »

Toi ohjainportti juttu on kyllä joissain matchupeissa aika iso asia esim fox ditoissa chaingrab vaihtuu aika merkittävästi riippuen portista. Omasta mielestä tämä nyt on kuitenkin aika selkee homma mutta hyvähän nääkin on ihan sääntöihin tietty kirjata eli:

Kumpi tahansa pelaaja voi vaatia neutral starttia*.
*Neutral start = Pelaajat aloittavat neutraalista positiosta eri puolilta kenttää, riippumatta mitkä olivat ohjainporttien mukaiset aloituspaikat.

Ohjainportit määräytyvät ensisijaisesti sopimalla, mutta tarvittaessa KPS.

Jos joku on eri mieltä niin ehdotuksia tottakai saa latoo, mutta omasta mielestä ainakaan näitä nyt ei oo järkee monimutkastaa yhtään. Harmi homma kyl, että vaikuttaa toi portti joihinkin asioihin niin paljon, mutta asian kanssa on vaan elettävä. Se tietty vois kans olla säännöissä yks vaihtoehto, että halutessaan se kummalla on counterpick saa valikoida myös ohjainportin?
« Viimeksi muokattu: 21.04.2015 10:02 kirjoittanut pepi » tallennettu

jokanen paahtakoon tyylillään kunhan ei häiritte muiden paahtamista

pepi
Foorumin ylläpitäjä
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 2224



Profiili
« Vastaus #9 : 21.04.2015 10:04 »

counterpickkaamiseen vois sisällyttää kyllä ohjainportin, mutta en usko että sillä nyt on kovin isoa eroa. saa olla ihan helkkarin tasanen matsi, että ratkeaa tuosta syystä. kasailen tähän vielä ns. yleiset säännöt mitä on yleensä käytetty kunhan kerkeän.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2015 21:43 kirjoittanut pepi » tallennettu

fakn teiler sweft de onli theng wurht shaekin off is theh boageys on my teil
tauKhan

Poissa Poissa

Viestejä: 282


Profiili
« Vastaus #10 : 21.04.2015 15:10 »

Suurimmassa osassa mu:ita sillä portilla ei oo niin hirveesti väliä, mut kun miettii fox dittoa laatalla, niin siinä ei oo ees kovin kaukaa haettua, että voi vaikuttaa matsin lopputulokseen. On hyvin vaikea arvioida sen portprioriteetin todellista arvoa, ja ehkä sen takia lisäisin vielä mahollisuuden cp portteja, ainaki jossain pidemmällä bracketissa kun ollaan.

Vois ehkä miettii kans, valitaanko ensin hahmot, ja sitten portit, kun luigilla vaikuttaa mu + porttiyhdistelmä siihen onko tornado ladattu matsin alussa. Toisaalta ehkä ei oo yhden hahmon takia järkevää muuttaa tuota järjestystä.
tallennettu
bËst
Kermatiikeri
Melee Moderaattori
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 2252


Sveitsi on hieno maa


Profiili
« Vastaus #11 : 21.04.2015 15:57 »

Ite oon pelannut oikeastaan aina kun oon saanut valita niin kakkosportissa ja voin kertoa, että jos oikein meta-analyysiin menee niin on ehdottomasti huonoin portti aloittaa. Esimerkiksi BF:ssä top platformilta pelin aloittaminen IC:llä marthaa (muistaakseni 1 tai 3 -portti) vastaan on heitteriä. En nyt sano, että on elämässäni yhtään peliä tuhonnut, mutta aloituspositio on äärimmäisen disadvantagellinen.

Vähä varmaan sama popeluolassa fonge ditoissa: Platformilta alhaalla olevan kimppuun ja bling bling
tallennettu

Ei mulla muuta
tauKhan

Poissa Poissa

Viestejä: 282


Profiili
« Vastaus #12 : 21.04.2015 16:06 »

Niin juu kaikkihan ei vielä varmaan tiedä tuosta uudesta ohjainporttilöydöstä (bËst?). Eli kaikissa throweissa jos heitettävä on matalammalla porttinumerolla (1. pelaaja siis huonoin), niin saa 1 framen enemmän hitstunnia kun jos on toisinpäin portit. Siis useat cg:t toimii pidemmälle ja on helpompi tehdä riippuen porteista, ja myös moniin muihin grabi comboihin on vaikutusta.
tallennettu
bËst
Kermatiikeri
Melee Moderaattori
*****
Poissa Poissa

Viestejä: 2252


Sveitsi on hieno maa


Profiili
« Vastaus #13 : 21.04.2015 17:20 »

Joo siis frame metasta en oo oikeastaan ikinä ollut perillä muuta kuin tasan sen verran, mitä oon kuuleviin korviini saanut. Pelaan kuiten käytännöllä ja tuntumalla Cool.

Ja näin ollen käytännön taholta tätä asiaa ajattelen
tallennettu

Ei mulla muuta
NamiNami
People's Champion

Poissa Poissa

Viestejä: 1794



Profiili
« Vastaus #14 : 21.04.2015 19:18 »

Tuo popeluolahomma ei oo ihan noin varma mitä monet kirjottaa. P4 pystyy tuplahyppää ennen kun toinen juoksee sieltä yläplatformilta, vaikkei sekään hyvään positioon jää. Muistan vaan hyvin että esim. Overtriforce tekee doublejump fair heti matsin alussa kaikkia space animaleja vastaan, jotka juoksee siitä platformilta alas.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 5   Siirry ylös
  Tulostusversio  
 
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Theme by m3talc0re.com  |  Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!