Smash Finland
27.06.2017 23:48 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2] 3 4 5   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sääntökeskustelu  (Luettu 4660 kertaa)
Jekku
Nyyttikissa
Global Moderator
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #15 : 28.04.2015 16:19 »

Olen olettanut aina, että kun bannataan kenttä niin sitä ei enää voi kukaan valita koko setin aikana (eli jos bannaat esmes. FoDin et voi enää itsekään counterpickata sinne myöhemmin setissä). Tästä kai oli pientä puhetta jossain muussa topikissa? Mietin vain että tuskin olen ainoa joka näin on olettanut. Ei varmaan haittaisi lisätä jotakin selventävää lausetta siitä, että se banni on vain siihen yhteen tilanteeseen pätevä. En kyllä tiedä että onko tästä ikinä tullut missään turnausmatsissa vääntöä, mutta idioottivarmat säännöt on aina hyvä. Ei ainakaan jätä varaa tulkinnalle. Vai miten tämä nyt yleensä edes on Suomessa mennyt? >_>
tallennettu

"is jekku a girl? I can't tell tbh"
pepi
Foorumin ylläpitäjä
Paikalla Paikalla

Profiili
« Vastaus #16 : 28.04.2015 16:29 »

ei voi valita kenttää, minkä ite bannaa. lisää kans tasapelisäännön.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2015 16:32 kirjoittanut pepi » tallennettu

fakn teiler sweft de onli theng wurht shaekin off is theh boageys on my teil
VilNess
Nopankylän Nestori
Melee Moderaattori
Poissa Poissa

Letku

Profiili
« Vastaus #17 : 28.04.2015 17:36 »

Mun mielestä nykyisillä kentän määrillä ( 6 kpl) pitäisi saada valita kenttä, minkä ite on banninu. Tämä siis vain best of 3 seteissä, ja mahdollisessa 3. matsissa tokan matsin voittanut pitäisi bannia sama kenttä, mikäli haluaa toisen pelaajan  estää menemästä sinne.
tallennettu

"...Mitään erityisen myyttistä en ole täällä tehnyt, paitsi saanut rysän päältä kiinni jonkun tulostamassa qtion kalablogia." -Laatikko
tauKhan

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #18 : 28.04.2015 18:58 »

Mun mielest on kyl parempi jos bannaamaansa kenttään saa itse mennä myöhemmin. Tällöin jos esim Bo3 menee 3. peliin, niin menee tasapuolisemmin cp mahdollisuudet, eli molemmilla pelaajilla on silloin 5 kenttää mistä valita. Jos mennään toisella tavalla, niin silloinhan ekan matsin voittajalla on vaan 4 kenttää mistä valita, joten cp:t pelaajille hieman eri arvoiset. Tosiaan hahmovalintojen ja kenttävalintojen järjestyksen takia voi ihan hyvin vielä mennä sillei että haluaa cp saman kentän jonka banninut aiemmin. Tässä tapauksessahan setti voi mennä sillei että jos voitat ekan matsin, niin joudut cp huonompaan kenttään kuin jos häviät sen, jossa ei mun mielestä ole mitään järkeä.

Toki jos haluaa että bannatut kentät on poissa molemmilta, niin voi muuttaa tuota sääntöä sillei, että molemmat pelaajat bannaa kentan ennen 2. peliä, ja niihin ei kumpikaan sit saa mennä. Tai sit silleen että ei saa bannia kenttää johon on cp/voittanu . Itse en kylläkään pidä tuosta jälkimmäisestä vaihtoehdosta.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2015 19:15 kirjoittanut tauKhan » tallennettu
pepi
Foorumin ylläpitäjä
Paikalla Paikalla

Profiili
« Vastaus #19 : 28.04.2015 19:27 »

hahmocounterpickit kyl vähän sekottaa tuota. mut en usko et kukaan bannais sitä kenttää missä on voittanu jo, jos vastustaja ei vaihda hahmoa. >_>
tallennettu

tauKhan

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #20 : 28.04.2015 19:37 »

No hahmocounterpickit onkin ainoa syy minkä takia tällä on ylipäätään väliä. Se että bannaa kentän missä voittanut on ihan yhtä todennäköstä kuin se että ottaa kentän minkä bannanu, johtuu juurikin siitä että kentän hyvyys riippuu hahmovalintojen järjestyksestä.
tallennettu
Zlazher

Poissa Poissa

It's not lupus.

Profiili
« Vastaus #21 : 28.04.2015 20:06 »

Eikö ois mahollista, että jos saa mennä bannimaansa kenttään, että sitä bannia voi ikään kuin käyttää varauslappuna?
Tyyliin joku IC voittaa Bo3 setissä ensimmäisen matsin ja bannii FD, vaikka tietää, että vastustaja ei sinne mene. Mikäli häviää toisen matsin sillä on vakuutuksena FD venaamassa.

jooedit (Y)
« Viimeksi muokattu: 28.04.2015 20:15 kirjoittanut Rohtori Saha » tallennettu

Jos jossain on poraa, tulen, jos vasta myöhemmin niin derppailen stadis sporas tsiigaa sitä fikkarilla tia tsygäl.
tauKhan

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #22 : 28.04.2015 20:11 »

Ei, koska pointti on juuri siinä että bannit pelaajakohtaisia. Siis tällöin voit bannata saman kentän kuin vastustaja, jolloin se on vaan ekan matsin voittajan menetys, jos bannaa itelleen hyvän kentän.
tallennettu
VilNess
Nopankylän Nestori
Melee Moderaattori
Poissa Poissa

Letku

Profiili
« Vastaus #23 : 28.04.2015 20:54 »

Tästä oli somessa juttua, ja sielläkin hyvin perusteltu miksi pelaaja SAA mennä kenttään, minkä on itse bannannu kun häntä vastaan counterpickattiin.
TauKhan tuossa jo perustelikin hyvin, että tavallaan 3. matsin counterpickaaja olis epäreilummassa asemassa kuin 2. matsin vastaava.
En ole kuullut vielä yhtään hyvää perustelua miksi ei sais mennä oma bannaamansa kenttään (joka siis tosiaan matsikohtainen banni), niin Turpäykseen siis järkevämmällä säännöllä.
tallennettu

"...Mitään erityisen myyttistä en ole täällä tehnyt, paitsi saanut rysän päältä kiinni jonkun tulostamassa qtion kalablogia." -Laatikko
pepi
Foorumin ylläpitäjä
Paikalla Paikalla

Profiili
« Vastaus #24 : 28.04.2015 21:33 »

kun molemmat pelaajat voi halutessaan bannata saman kentän, niin ei pitäisi tulla ongelmia. koitan vielä pohtia onko olemassa sellasta tilannetta missä tuo sääntö räjähtäis käsiin.
tallennettu

PorkDuck
Oulun Poika

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #25 : 05.07.2015 12:37 »

Sen sijaan että pelataas Sudden Death kun on tasapeli, voisko olla 1 elämän 3 min matsi? Siis siinä samassa kentässä
tallennettu

Joo.
mhm | saska
Foorumin ylläpitäjä
Paikalla Paikalla

Profiili
« Vastaus #26 : 05.07.2015 15:19 »

Sen sijaan että pelataas Sudden Death kun on tasapeli, voisko olla 1 elämän 3 min matsi? Siis siinä samassa kentässä

Sehän lukee tuolla ekan postin säännöissä. >_>
tallennettu

Tommi: Antakaa minun syrjäytyä rauhassa
Raveli
Miime Maisteri

Poissa Poissa

Muotimoguli

Profiili
« Vastaus #27 : 06.07.2015 21:22 »

Vaikka en olekkaan Melee Master Race:in jäsen...
Miks PS on legal mut Brinstar ei ole? Joo siinä on tää laava (vai onko se magmaa?), mutta ymmärtääkseni se ei vaikuta tappelun kulkuun oikein yhtään (oma Brinstar kokemukset ovat Sm4sh versiosta, mutta ne ovat lähes identtiset). Oon myös kuullu että osa Melee porukasta haluis sen lailliseksi PS:än sijasta. Mitäs mieltä ootte? Eiks Brinstar ollu laillinen jonkin aikaa?
tallennettu
PorkDuck
Oulun Poika

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #28 : 06.07.2015 21:25 »

Sehän lukee tuolla ekan postin säännöissä. >_>

Ai hä mä tajusin ihan väärin <_<
tallennettu

Joo.
PorkDuck
Oulun Poika

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #29 : 06.07.2015 21:26 »

Vaikka en olekkaan Melee Master Race:in jäsen...
Miks PS on legal mut Brinstar ei ole? Joo siinä on tää laava (vai onko se magmaa?), mutta ymmärtääkseni se ei vaikuta tappelun kulkuun oikein yhtään (oma Brinstar kokemukset ovat Sm4sh versiosta, mutta ne ovat lähes identtiset). Oon myös kuullu että osa Melee porukasta haluis sen lailliseksi PS:än sijasta. Mitäs mieltä ootte? Eiks Brinstar ollu laillinen jonkin aikaa?
Minkä takia pokemon stadium ei ois legal?
tallennettu

Joo.
Sivuja: 1 [2] 3 4 5   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Theme by m3talc0re.com  |  Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!