Smash Finland
23.06.2017 13:19 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset:

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Bulbasaur yms.  (Luettu 11282 kertaa)
Simo

Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #15 : 15.02.2010 19:23 »

mur

Mis on mysteeriluolat, popemon tetlis ja popemon äkstee? ja popemon nastapallo ja popemon vaihtokorttipeli ja popemon putsle tehtävä ja popemon snap ja popemon stadiumi ja popemon putsle liiga ja popemon stadiumi kaxi ja popemon nastapallo rubiini ja safiiri ja popemon tsännel ja popemon colosseumi ja popemon wavedash ja popemon linkki ja popemon rangeri ja popemon rangeri kaxi almian varjot ja popemon tappelukierros ja poopmon tarha?

kova peli

en
« Viimeksi muokattu: 15.02.2010 19:32 kirjoittanut Simo » tallennettu
mhm | saska
Foorumin ylläpitäjä
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #16 : 15.02.2010 19:27 »

Simo pölise roskastasi siihen tarkoitetussa topikissa:

http://smashfinland.munpalsta.com/index.php?topic=83.0
tallennettu

Tommi: Antakaa minun syrjäytyä rauhassa
bËst
Kermatiikeri
Melee Moderaattori
Poissa Poissa

Sveitsi on hieno maa

Profiili
« Vastaus #17 : 15.02.2010 19:41 »

EV:t (Effort Value) tuli 1. sukupolvessa. Piste.

Simo: En napannut.

Meneepä pilkunviilaamiseksi >_>. Tiesin tuon koska EV:t on tulleet. Mutta tarkoituspohjananihan on koko ajan ollut turkkilainen sotarumpu koko IV-EV roska on päässyt uuteen valoon vasta 4 genissä >_>
tallennettu

Ei mulla muuta
mhm | saska
Foorumin ylläpitäjä
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #18 : 15.02.2010 19:50 »

3 ja 4 genissä on sama systeemi btw
tallennettu

MasterTK
ilonpilaaja
Foorumin ylläpitäjä
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #19 : 15.02.2010 20:07 »

Lähinnä tämä "4th gen -viha" johtuu oikeastaan siitä kun vanhoihin turvallisiin popeihin on ehtinyt jo kiintyä ja tietää niistä yhtä sun toista, mutta uudempiin ei pysty enää kiintymään niin kovasti kuin ensimmäisiin olioihin.

Piti tulla kirjoittamaan tämä, mutta Laatikko ehti näköjään ensin. Pelisarja on koko ajan vaan parantunut jokaisella osa-alueella, paitsi ehkä soundtrackin osalta. Red, blue ja yellow ovat superklassikoita, mutta käytännössä lähes pelikelvottomia juuri siinä asiassa, johon pokemonit on alunperin suunniteltu, eli moninpelissä. Tasapaino on päin persettä ja psychic-typet teurastaa kaiken.

Noh, yleisesti ottaen ehkä parhaita roolipelejä koskaan, jos vaan jaksaa perehtyä peleihin syvällisemmin. Paras pope = Alakazam
« Viimeksi muokattu: 15.02.2010 20:09 kirjoittanut MasterTK » tallennettu
bËst
Kermatiikeri
Melee Moderaattori
Poissa Poissa

Sveitsi on hieno maa

Profiili
« Vastaus #20 : 15.02.2010 20:53 »

3 gen on oikeastaan ainoa minkä oon elämässäni lähes kokonaan skipannu. Sapphiren ingametin läpi joten tietoni sen pelin EV saagasta pohjautuu kuulopuheisiin ja oon ymmärtäny että 4 genissä tätä muokattiin vielä ratkaisevasti, mutta never mind, sellaisenaan kun se on 4 genissä se on lähes täydellinen. Ja syvällisyys todellakin... sitä alkoi löytymään. Meleen tavalla, siinäkin pelissä erottuu jyvät akanoista, vaikka heikkoutena onkin halki aikojen ollut se ikuinen tuuri kerroin johon ei voi vaikuttaa (CH yms >_>) mutta pahapa olis kuvitella peliä ilmankaan.

Paras pope: Pelillisesti oon aina pitänyt Clefablesta
tallennettu

Ei mulla muuta
mhm | saska
Foorumin ylläpitäjä
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #21 : 15.02.2010 21:08 »

oon ymmärtäny että 4 genissä tätä muokattiin vielä ratkaisevasti

100% varmuudella 100% sama systeemi kuin 3. genissä. Eli sitä syvyyttä oli jo silloin aivan munasti. Ainoa ero 4. genin peleissä on physical ja special jaottelu. ja tietysti uudet popet, iskut, itemit jne.

Lemppari pokemon on aina ollut Dragonite. Netbattlessa (lähinnä UU/BL) suosikeiksi nousi semmoisia ihmeitä kun Mantine (jännä tankki), Houndoom (pursuit ja flash fire) ja Forretress (köyhän miehen skarmory). OU tiimeissä tais olla lähes poikkeuksetta mukana Aerodactyl.
« Viimeksi muokattu: 15.02.2010 21:21 kirjoittanut saska » tallennettu

bËst
Kermatiikeri
Melee Moderaattori
Poissa Poissa

Sveitsi on hieno maa

Profiili
« Vastaus #22 : 15.02.2010 21:13 »

ookkei. Oon astetta viisaampi. My bad. Mutta tuo jaottelu fyysiseen ja Speciaaliin oli kyllä, ei ehkä tähän breedaukseen liittyvä muutos, mutta yleiseen metagameen aivan järkyttävän hyvän parannuksen tehnyt muutos. Merkityksen nyt kaikki varmaan osaa vähintään kuvitella, mutta esim:

Blissey ei ole enää täysin over powered kaikkia sitä vastaan missä lukee iskun typessä että Water. Orvahtaa nimittäin esim grabhammeriin tai Waterfalliin aika kypsästi *_*
tallennettu

Ei mulla muuta
Laatikko
A Warior
Brawl Moderaattori
Poissa Poissa

(´◔ ‿ゝ ◔`)

Profiili
« Vastaus #23 : 15.02.2010 21:22 »

Löytyy neljännenkin sukupolven peleistä hienoja kappaleita:
http://www.youtube.com/watch?v=whX6TVUDF-E
http://www.youtube.com/watch?v=XLn9WlR_A80&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=7W3o3LEMHt8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=M-GFxbkGmMQ
tallennettu

mhm | saska
Foorumin ylläpitäjä
Poissa Poissa

Profiili
« Vastaus #24 : 15.02.2010 21:23 »

ookkei. Oon astetta viisaampi. My bad. Mutta tuo jaottelu fyysiseen ja Speciaaliin oli kyllä, ei ehkä tähän breedaukseen liittyvä muutos, mutta yleiseen metagameen aivan järkyttävän hyvän parannuksen tehnyt muutos. Merkityksen nyt kaikki varmaan osaa vähintään kuvitella, mutta esim:

Blissey ei ole enää täysin over powered kaikkia sitä vastaan missä lukee iskun typessä että Water. Orvahtaa nimittäin esim grabhammeriin tai Waterfalliin aika kypsästi *_*

Sait minut innostumaan. En oo oikeen koskaan pitänyt noista 4. generaation peleistä grafiikoiden takia, enkä siksi ole jaksanut jyystää. Jos on kerta tasapainosempi, niin kiinnostaa semisti.

Laatikko: ei jos verrataan tähän: http://www.youtube.com/watch?v=ALBTQMzD2so
tallennettu

Vilu

Poissa Poissa

Hei kuka oot?

Profiili
« Vastaus #25 : 15.02.2010 21:50 »

Pelasin joskus jonku pokemon redin läpi silleen et koulutin ainoastaan squirtlea (eli blastoisea pian) ja siitä tuli niin hyvä etten tarvinu mitään muuta, paitsi articunoa ehkä kerran, en vissiin edes pyydystänyt ku jonku 10 pokemonia ja luulin että kaikki muut paitsi eka pokemon on ihan paska ku valitsin toiseksi koulutettavaksi magikarpin eikä siitä tullu mitään...

Et sellanen pokehistoria mulla... keräsin kortteja kans aikoinaan...
tallennettu

H                     V
   E                      I
      I                      L
   K                      L
U                     E
        KAOOT?
mhm | RT
Teiler Sweft

Paikalla Paikalla

Profiili
« Vastaus #26 : 16.02.2010 09:14 »

Itse olen omistanut vain Pokemon Crystalin, joka onkin ehkä kaikkien aikojen paras popepeli. Emulaattorilla onkin  tullut sitten porattua: Red, Blue, Yellow,
Silver, Gold jne. eli lähes kaikkia pelejä on tullut pelattua. Neljättä generaatiota en ole juurikaan pelannut, koska ei ole omaa NDS:ää  enkä halua ostaa tässä vaiheessa ainakaan.

Pokemon-harrastukseni alkoi tietenkin tv:stä tulleen animaation innoittamana ja sitten sitä porattiinkin jo Blueta läpi SmyGB emulaattorilla. Aluksi en tiennyt pelistä mitään ja tein paljon tyhmiäkin juttuja, mutta pelin idea on tähän päivään mennessä selvinnyt aivan riittävästi. EV/IV/Whatever koulutusta en ole ikinä harrastanut, joskin olen jotain aiheesta lukenu ja olen tietoinen niiden olemassaolosta.

Toinen generaatio alkoi itsellä japaninkielisellä Silverillä, jonka kuitenkin pelasin yhdessä serkkuni kanssa läpi osaamatta kieltä ollenkaan. Se onkin yksi parhaimpia muistojani Pokemoniin liittyen. Crystalin omistin sitten itsekin ja täytyy todella sanoa että se on ehkä paras Pokemon peli, jota olen itse pelannut. Pidin toisesta generaatiosta hyvin paljon, joten se onkin mielestäni paras Pokemonpelien generaatio.

Kolmas generaatio oli mielestäni myös erittäin hyvä. Pokemonit olivat vieläkin kiinnostavia ja pelit loistavia, eniten pidin kuitenkin Emeraldista. Silloin tällöin tulee pelailtua ns. Emerald 386:sta, joka on hack alkuperäisestä Emeraldista. Emerald 386:sta loistavan tekee se, että siinä voi saada tosiaan kaikki 386 Pokemonia (Mantine on tekijällä unohtunut >_>)

Neljäs generaatio: eipä kiinnosta enää juurikaan nimeksikään.
tallennettu

Ijuka: Tunnut olevan todella vittuuntunut kokoajan. Yritä chillaa vähän.

[16:02:14] Aleksanteri Karanka: oon toivoton rojekti
[16:02:22] Aleksanteri Karanka: täysin aivokuollu
[16:02:28] Tommi: Kerranki sasaklta tulee asiaa
Goodbye
The ambyent one

Poissa Poissa

Jerusalem Fightahzz

Profiili
« Vastaus #27 : 16.02.2010 19:19 »

Lemppari pokemon on aina ollut Dragonite.
Tämä.

Ja Loota, ensimmäisen sukupolven ihanuus perustuu juuri siihen nostalgian tunteeseen, mikä iskee hyvin usein pelatessa esim Rediä tai Blueta. Myös kakkosgeneraatiosta on äärimmäisen hyviä muistoja.
tallennettu

Aihe avattu, mutta jos perseily ja pelleily jatkuu niin lahjoja on luvassa.
Laatikko
A Warior
Brawl Moderaattori
Poissa Poissa

(´◔ ‿ゝ ◔`)

Profiili
« Vastaus #28 : 16.02.2010 21:45 »

Lemppari pokemon on aina ollut Dragonite.
Tämä.

Ja Loota, ensimmäisen sukupolven ihanuus perustuu juuri siihen nostalgian tunteeseen, mikä iskee hyvin usein pelatessa esim Rediä tai Blueta. Myös kakkosgeneraatiosta on äärimmäisen hyviä muistoja.
Ja juuri sen takia uusimpia ei kannata tyrmätä, mitä tuossa aikaisemmin selitinkin.
tallennettu

Zlazher

Poissa Poissa

It's not lupus.

Profiili
« Vastaus #29 : 18.02.2010 22:50 »

Joo, mulla ei oo paskanhajua siitä mitä on iv ja ev jnejnejnejne
Koska popet on hyviä pelejä mua kiinnostaa. Eli joku linkki tai selitys kiinnostas ploxplox
tallennettu

Jos jossain on poraa, tulen, jos vasta myöhemmin niin derppailen stadis sporas tsiigaa sitä fikkarilla tia tsygäl.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 7   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Theme by m3talc0re.com  |  Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2007, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!